2009-12-14
 09:52:22

Ny vecka

Hejsan! Nu var det ju ett tag sen igen då, men jag har inte haft någon lust eller ork att skriva någon blogg. Desto mer att skriva om nu då :P Det har väl egentligen inte hänt sådär jätte mycket intressant sedan sist, vi var och tittade på lägenheten i alla fall. Den var jätte mysig och fin så vi tackade jaaaa. :) Sedan var det hit en tjej och tittade på våran men hon kunde dock inte flytta in nå tidigare så det verkar som om vi flyttar in i nya till mars ändå. Lite tråkigt då jag hade hoppats på att få komma in lite tidigare :( Men nu är det som det är, kanske hinner komma och kolla någon annan också som vill ha denna tidigare. Hon visste nog inte riktigt om hon skulle ha den här, tjejen som tittade först. Men jag vet inte.. Får se! :) Hm, jaa.. Och nu närmar det sig jul. Var ju 3e advent igår, herregud så fort tiden går. Och jag går in i v.16 den här veckan. JIPPI! :) Nu börjar det hända saker i magen iallafall, hihi. Den växer som attan alltså. Jag tror fortfarande jag är längre gången än vad vi räknar på just nu, men det kanske visar sig att jag har helt fel också. Magen växer ju olika från person till person såklart. Vi var hos BM i fredags, vart ingen vägning dock. :P Hade velat sett det .. Vi pratade bara lite grann, var bara ett besök innan nästa år och sådär. Hon ville veta hur det går för oss och sådär. Vet ni vad mer det närmar sig till?! ULTRALJUD!! :) Nu är det inte långt kvar!! GUD vad jag längtar.. 15 dagar kvar, hihi. Tur vi har det 11 på förmiddagen också så man slipper vänta hela dagen. Tänk att då kanske vi får reda på om det är en liten prinsessa eller prins där inne ;) Vad tror ni och vad hoppas ni på? Åhh, så skoj det kommer bli. Jag kommer väl ligga där och gråta ihjäl mig när man får se sin bebis för första gången. Hoppas, hoppas att vi får höra hjärtljuden snart!! Tänk om den ligger där och sparkar och har sig när vi är på UL? :P Hehe, det måste ju se roligt ut. Och ni som vill ha kort från ultraljudet får säga till i förväg, dom kostar 200:-/st så det är ganska dyrt. Men enligt BM så blir det bara ett ultraljud så om ni vill ha något så säg till dårå men ni får betala själv :P
Ja, och sen då.. Nästa helg kommer far min ned igen, skojsigt! :) Han kommer även fira jul med oss, det är första gången jag firar jul med honom. Spännande och jätte roligt! Det kommer väl bli så framöver också när knodden kommer, då ska ju hela familjen och släkten vara samlad! Då är ju julen som bäst, speciellt när man är barn.. Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men Kim köpte en bilbarnstol av en jobbarkompis, SKIT FIN!!! Hur praktisk som helst, måste vara den bästa barnbilstolen som tillverkats! Lägger ut en bild på den :) Kostade 2500:- ny men vi fick köpa den för 800 :- så det var snällt. Nu återstår vagn, spjälsäng, skötbord och matstol! :) Sen alla små saker såklart. Men matstol köper mammi, en jätte fin på Ikea! Vagn köper pappi, men  vi väljer såklart ut den ;) Resten köper vi själv, hehe. Får se vad det blir för säng åt bebis.. Jaa, det var väl inte så mycket mer för den här gången. Lägger som vanligt ut vad som händer i magen vecka för vecka och sen lite andra bilder som vi tagit själv.. Hoppas ni fick något att läsa nu då! ;)

Ps. Jag lägger in både för v.15 och 16 nu eftersom jag går in i 16 imorgon :)








Anonym

200 kr styck? Är det nå special bilder då eller?



När jag var på UL fick vi 4 st för under 100:-

Och det i gävle


Anonym

Första bilden är det magen eller rumpan?


angelica

får ni en flicka kan ja spara massa kläder efter lillsnuttan,som hon knappt hunni andvänt=D växer som ogräs,ja å du med ser jag,nu börjar de hända grejer,du ahr inte börja känna nå rörelsser el kurrningar? att den rör på sig på ul kan du räkna med,och då kommer det av lätare att känna efger du sett det med=D har du tid att träffass då nån dag? kram kram



PUBLICERAT: 2009-12-14, 19:28:21 | URL: http://davinekevinelias.blogg.se/
Anonym

Rätta mig om jag har fel; men är inte bilbarnstolen en brio primo? Den är identisk med min brio primo nämligen.

Isf kostar den inte några 2.500:- ny.

Den kostar 1.050 inne på barnens hus.


Anonym

1a kommentaren: Nej dom har höjt, enligt BM kostar bilderna 200kr/st nu..



2a. Väldigt moget, ska man behöva ha att man ska godkänna kommentarer i en graviditetsblogg? Väx upp!



3. Vad gullig du är :) Jag tror jag kände någonting när jag duschade. Kändes som fjärilar och navel piercingen rörde sig :) Ja, självklart har jag tid :D Vi får bestämma någon dag! Kramis



3. Enligt hans jobbarkompis kostade den 2500:- ny, sen vad din kostade har jag ingen aning om. Finns bättre saker att göra än sitta och rätta andras fel :) Han sa så, därför skrev jag så.


Anonym

Ps. Ni kan väl skriva vilka ni är istället för att lämna tomt :)


Anonym

Mjo, men det är inte så schysst av din pojkväns jobbarkompis att ljuga tycker jag.

Men visst, han kanske köpte den för ett par år sedan och då kanske den kostade 2.500:-

Iso delen kostar 800:- till den, så det var ju ett bra köp.



Ett tips: Det finns BRIO vagnar som man kan fästa barnstolen på! Praktiskt om man ska in på affären en snabbis med babyn men han/hon sover, bara att ta ur stolen och fästa den på chassit!


Anonym

Ja, för mig spelar det inte sån stor roll om den kostade 1500 eller 2500 kr för vi fick den för 800 kr så det var ju bra.



Okej, tack för tipset. Får kolla på en sån..


Anonym

varför skulle dom ha chock höjt UL korten från 60 kr för 4 st till 200 kr st ?


Anonym

Jag har ingen aning om varför, det var bara vad barnmorskan sa. Har aldrig varit på UL tidigare så jag går självklart efter vad hon säger men det är flera som reagerat på priset så inte vet jag vad BM syftade på för bilder..


emma

fan va dyrt med ULkort. vi betalade 60kr för 4st i ÖStersund. När vi var iväg rörde sig bebis hela tiden, men jag kände det inte,



Jag har nu gjort bertydligt många fler ultraljud än vad man brukar, å vi har ännu inte kunnat se vad det är för kön, men nu är det bara dryft tre veckor kvar tills h*n kommer så nu får vi ju snart veta ändå!!



PUBLICERAT: 2009-12-17, 15:35:37 | URL: http://pemsan.webblogg.se/
Linda

Nya regler nu när det gäller landstinget.Stod i tidningen för någon vecka sedan.. 200 :- kostar det nu att åka ambulans, coh ännu mer om man får beh.på plats. Därför de höjt priset! Man får även räkna med dyrare läkarbesök mm.


Anonym

Emma - Gud vilket bra pris :) Nej men då är det inte meningen att ni ska veta heller, då har ni något att se fram emot :) Snart är det dags!!



Linda - TACK, äntligen någon som kan bekräfta det jag fått hört. Kanske man slipper alla gnällisar :)


Linda

hihi nu kommer jag och skriver igen.. Det är efter nyår som de höjer priset, jag var där idag och betalade 60:- :) Så ni klarar er precis.. 140:- att köpa något annat fint för :)


Anonym

Åh, gud vad bra :) Skönt att höra!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: