2009-12-30
 00:48:58

UL

Ja, då har vi haft vårat ultraljud :) Fy fan vad häftigt!! Det bästa jag varit med om i hela mitt liv. Hade sån lycka i kroppen efteråt så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, därför gjorde jag både och ;) Vi var så nervös när vi var på väg in till Gävle så både jag och älskling var lite illamående. Man visste ju inte alls hur det skulle se ut, om allt var bra osv. Men allt var kanoners! Vi fick även reda på könet, vilket var en liten tjej !! :D Lyckliga vart vi över det, speciellt jag som ville ha en tösa. :) UL bilderna vart klockrena, man ser så himla bra. Och det bästa av allt var att se henne rulla omkring där inne i magen, hon rörde sig verkligen hela tiden. Tryckte upp rumpan, kliade sig i huvudet (sa BM iallafall) och vände på sig. Hihi!!! Man ville plocka ut henne och bara mysa, så nu längtar man ju ihjäl sig när man sett sitt lilla underverk.. Hoppas resterande tid kommer gå lika snabbt som det gjort hittils. Ja, jag är helt mållös. Mina vänner som inte gjort UL än, kan bara säga att det är det absolut bästa ni kommer vara med om. Finns ingen häftigare känsla.. Det LOVAR jag!! :) Vi har ju funderat på namn och något vi fastnat för är "Nova" :) Det var ju Isadora först men Kim gillade inte det som förnamn så det blir ett mellan namn. Vad tycker ni om Nova? Skriv gärna förslag på fina tjejnamn! :)
NU kan vi äntligen börja handla kläder efter kön, hihi. Det blir ju ett sommarbarn så massvis med små små småååå klänningar och linnen med shorts. Haha, hon kommer bli världens finaste bebis :) Hello Kitty grejer ska hon få så det tjongar om det, för det märket gillar ju jag to.m ;)

Ja nu vet ni det.. :) Här nedan ser ni 3/5 UL bilder.. NJUUUUT av min fina bebis!! :)






Marina

Nova är ett fint namn :)

Finns så många fina namn, men man ska ta de man tycker om :) Man vet ju aldrig när lill-tjejen har kommit till världen så kanske ni kommer på ett annat namn som passar :) Puss



PUBLICERAT: 2009-12-30, 14:54:04 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/
Angelica Olsson

Nova tycker jag är jättefint, hade kunnat haft det namnet på nån av mina döttrar om inte min kusin fick en dotter 4 månader före mig och döpte henne till just Nova :) Annars gillar jag lite ovanliga namn som även funkar utomlands. Tex:

Hayley

Joline

Wilma

Alva

Nathalie

Melwa

Leia

Chelsea

Kan hända att det blir nåt av de namnen om jag och Jocke nån gång får ett gemensamt barn :) Sen finns det ju även en till variant på Nova, Novalie! Det är också fint tycker jag :)



Kram


A

Angelica, du har precis samma smak på namn som mig :) Jag tycker också om lite ovanligare och Novalie har jag funderat mkt på men det tyckte inte Kim om såklart. Men det lutar åt Nova! :) Känns som det kommer bli det, hehe.



Kram


Carro

Nova är ett jättefint namn, min pappas sambos barnbarn heter Nova, hon är jättesöt, det är ett jättefint flicknamn!

Jag önskar dig all lycka i graviditeten :)



PUBLICERAT: 2010-01-04, 05:47:01 | URL: http://carolinepralin.blogg.se/
blondstar - mamma till max 090605

vi hade nova eller tilde om de skulle ha blivit en tjej :) blev ni förflyttade nånting o när har ni beräknat? vänta till förlossningen.. de är häftigt :)



PUBLICERAT: 2010-01-07, 13:20:01 | URL: http://blondstar.blogg.se/
Anonym

Sara, ja vi vart förflyttade bakåt nästan 1 vecka så BF är 2 juni :) Trodde att det skulle vara mycket mer vi räknat fel på, alltså att vi skulle få kanske en månad tidigare än vad vi trott, men så var icke fallet :) Jag har blivit jätte stor på kort tid så det var därför. Men alla växer ju olika ;) Jaa, men jag är lite nervös inför förlossningen. Skulle gärna vilja åka dit innan så man får se hur det kommer gå till..



PUBLICERAT: 2010-01-08, 11:35:08 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
angelica

ja gillar nova-lee el novalie och kinda,såå de får bli mina förslag:)) måste ses snart med ju!!!!!



PUBLICERAT: 2010-01-11, 11:33:32 | URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: