2009-10-26
 21:51:38

en vecka kvar

Idag är det precis en vecka kvar till nästa MVC besök som kommer bestå av massa provtagning. Jag hade gått upp runt 6 kg sist, undra hur mycket mer man har gått upp eller ned ? :-) Spännande.. Längtar sååå! Idag har jag inte haft någon bra dag, har varit jätte trött. Sov mellan 15-16 innan man skulle iväg till "jobbet". Var en riktigt seg kväll där också. Vi var klar runt 18.35 så då var det bara att sitta och slöa fram till kl 21 när jag slutade.. Men nu är jag ledig i 2 dagar så det ska bli skönt. Har haft en sån där jätte dryg huvudvärk hela dagen som ligger och trycker, men hoppar över värktabletterna eftersom man ändå ska sova om någon timme. Älskling står och lagar fiskpinnar och potatismos nu, mums! Det enda jag lyckats fått i mig idag (pga illamående) är en baguett. Så det ska bli gott med lite mat. :) Jag skulle behöva färga håret också, köpte hårfärg men sedan fick jag höra att man inte ska göra det när man är gravid? Vad säger ni? Om jag inte gör det kommer jag ha en utväxt som heter duga innan graviditeten är klar ju. :( Hehe, imorse.. Så fort jag slog upp ögonen så fick jag tanken "Ska jag döpa barnet eller inte?" Gud vilka tankar som slår en nu för tiden, inte mycket annat man tänker på än bebisen nu. Jag kan ju avslöja att om det blir en tjej kommer hon att heta Isadora. Älskar det namnet och det passar ju på en liten prinsessa. ;) Om det blir en pojk, ja då vet jag inte. :P Mio, tycker jag om men det gillade inte Kim. Och eftersom jag bestämt flicknamn så vill jag att han ska få bestämma pojknamn. Jag gillar lite annorlunda namn, som inte är så jätte vanliga. Förslag på fina namn? :) Nej, nu blir det faktiskt mat här såhär lite sent på kvällen men vad gör det? Jag måste ju äta så jag kan föda min knodd. Förresten så har jag tagit massvis med magbilder men dom blir inge bra. Tycker det syns så dåligt men jag lägger ut några av de jag tagit så kan jag lägga ut lite fler längre fram när den blivit lite större. Ha en fortsatt bra kväll och sov gott sen!


Anonym

Inte ett dugg farligt att färga håret när man är gravid, så det är bara att köra på!



Jag vågade dock inte färga innan v.13 för jag var så himla nojjig eftersom missfallsrisken minskat då.

Men det ska vara OK att färga då med!



Tänk bara på alla frisörer som jobbar när dom är gravid.



Fick också höra av en att det skulle vara farligt, men VAD skulle vara farligt med att färga?

Kom inte på en enda sak.

Andas in färglukten? Man andas in parfym, hårspray o.s.v


Anonym

http://www.namnboken.se/


Mamma

Kan du inte färga utan ammoniak? Är inte farligt att färga, som nån sa här, frisörerna som jobbar med allt spray och skit när dom är gravida..puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: