2009-10-10
 18:28:28

Ett försök

Jag gjorde ett försök tidigare idag att ta en bild på magen men det syns ju ingenting på kort! Spelade ingen roll hur jag vred och vände på det så syndes det inte, jätte knas. Måste ha någon autoinställning på kameran där man ser smalare ut :P Haha!! Jaja, det kommer väl sen när den blivit ännu större. Jag var in till Valbo med mamma och Marina en sväng, var tvungen att hitta en mjukisdress som jag kan ha när jag börjar praktiken på måndag. Och tur som jag har hittade jag en jätte fin på B-young för 199 :- och det var set pris. Den har kostar 200 :- per del innan så det var skönt. :) Har den på mig just nu och den är grymt härlig! Rekommenderar er att springa till B-young eller åka in till Valbo och köpa den. Det fanns bra många kvar i färgerna grå (som jag köpte), svart, lila och rosa tror jag. Och det är sammetliknande tyg. :) Ja, annars ikväll blir det lugnt. Vart jätte trött efter maten. Dessutom har jag en grym tandvärk, ska till tandläkaren den 21 och laga. BUHU. Vill inte... Kim ska hem till Fufe runt 20.00 tiden och titta på fotboll med några kompisar. Bra för honom att komma ut och umgås lite med dom ibland också.. :) Man får ju inte glömma bort sina vänner bara för att man fått en trygg vardag med en gravid fästmö.. ;) Haha! Har mått lite konstigt idag. Känner att jag börjar bli sådär känslig nu. Idag kom det över mig att jag verkligen är gravid, för en stund kändes det som.. ja, vet inte hur jag ska förklara. Men jag kände att jag kastar bort mitt liv för nu kommer jag inte ha något liv längre, typ. Men det var bara för en kort stund jag kände så för jag vet att jag inte kastar bort mitt liv.. Jag är ung men jag har hunnit upplevt massa saker. Och mer kommer jag hinna uppleva även fast jag får barn. Det är väl just det här med att man har 20 år (som en kompis till mamma sa) framför sig att liksom, uppfostra och ta hand om ett barn. Eller jag kommer ju ta hand om "den" så länge jag lever men tills "den" blir mer självständig om man säger så.. Jag ser ju fram emot det jätte mycket men det är väl sånt som kommer komma över en då och då. Jag kommer ju få uppleva den största stunden i hela mitt liv, en stund som inget annat kommer att kunna slå.. Men nu känns det bra igen, i alla fall :) Och jag vet att det kommer bli helt underbart...


angeliica

men du får vell lägga ut en bild iaf:P roligt å se från början ju:) en vill ja se vecka för vecka<3


Mamma

Lilla gumman, det kommer vara upp och ner känslomässigt. Du kastar inte bort ditt liv, du får ju ett nytt liv att leva för:) att få barn är stort, härligt och helt underbart :)man slutar inte leva för att man får barn, man får kanske prioritera lite mer. Du kommer bli en underbara mamma gumman :) puss



PUBLICERAT: 2009-10-10, 22:26:06 | URL: http://gunillahedqvist.blogg.se/
Sandra

Hej gumman!Förstår hur du känner , men dina hormoner går upp och ner nu så du blir ju känsligare. Och det här kommer bli bland det bästa som hänt dig och jag lovar att du kommer inte ångra nånting, och du kastar inte bort ditt liv du kommer fortfarande kunna uppleva och göra saker även fast du får barn , du börjar bara en ny fas i livet :)

Tänk att du kommer bli en ung och pigg mamma.och så är du inte ensam om det och ni får hjälpas åt stumpan. det kommer bli super bra.

Puss i pannan på dig



PUBLICERAT: 2009-10-11, 15:24:06 | URL: http://ssmekstrom.blogg.se/
Kerstin..

Lilla gumman =) kommer o bli jätte bra allting, man växer in i rollen som mamma(pappa)samtidigt som magen växer,du kommer o bli en jätte bra mamma det vet jag .

Kram.


MiaMarina

Var inte menat som något negativt de där att du vet vad du har att göra de närmaste 20 åren ^^

Det är en underbar tid du har framför dig.

Att få se magen växa, även om det kanske dröjer lite ännu. Att få känna hur det rör sig där inne.

Att få föda fram ett barn och få uppfostra det.

En helt underbar tid.

Visst kommer du kanske att ångra ditt val en del ggr när humöret och orkan är i botten, men det är helt normalt.

Det spelar ingen roll hur mycket du älskar ditt barn. trött och irriterad blir vi alla ibland.

Ett barn är det bästa man kan få


angeliica

å jag minns sj den där tiden,innan allt kom igång magen växer å man känner bebis,när man verkligen känner sig gravid,men bara att bita ihop,mkt hormoner å sånt som spökar nu i början,å minna att de är verkligen jätte tråkigt innan allt kommer igång å amn har sååå mkt tankar i huvve,men bara att bita ihop,vet att de ibland är lättare sagt än gjort,ja sj kännde mig som värdens enssammaste,men du kommer ha en UNDERBAR tid framför dig,som du aldrig kommer glömma,å när bebisen har kommit,kommer du fundera på ist va du hade för liv innan å inse att de är nu ditt liv börjat:) ) kämpa på nu smulan å försök njuta även i svåra stunder,det får du igen sen,det lovar jag<3


Linda

Hejj ..

Ville bara börja med och säga grattis :)



Och sen lägg in en komentar om det du skrivit ,

Du har rätt att känna så som du gör ibland det har ALLA mammor och blivande mammor !

Det är så pass mycket som händer i din kropp och ibland har man svårt att rikigt hänga med själv

Och känslorna och tankarna skenar iväg med än , man blir rädd och förtivlad men också glad på samma gång känslorna är blandade det kommer dom ALLTID att vara inte bara under graviditeten utan även när den lilla kommer också ( jag pratar om egen erfarenhet )

lycka till nu och du ska se att du INTE alls kommer kasta bort dit liv UTAN du får ett helt nytt liv :)



Kramar till dej



PUBLICERAT: 2009-10-13, 09:28:04 | URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: