2009-10-19
 11:11:47

ett tag sedan

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Konstigt det där, bloggar alltid mycket i början sen avtar det mer och mer. :P Ja, jag är kvar på praktiken än. Skulle ha jobbat idag men jag hade en riktigt jobbig natt. Sov inte många timmar alls så fick ta igen dom nu på morgonen. :( Mår lite illa just nu med, men det går väl över. Försökte leta på pappret igår om vilken tid man skulle vaccinera sig men det hittade jag inte. Måste vara ett tecken på att jag inte ska göra det. :P Sedan läste jag Aftonbladet där någon läkare hade konstaterat att det var bra mycket kvicksilver i det, fick mig att tänka ännu mer. Och när vi hade vilostunden på jobbet så läste jag ett äldre inslag i Annonsbladet som även det fick mig att bestämma mig för att inte ta den och det var att det är inte testat på människor. Sen var det en annan sak också och det var att man vet ju i stort sett "biverkningarna" av OM man får sjukdomen. Man blir riktigt sjuk eller så blir man sådär sjuk som en vanlig influensa ger. Men vet man biverkningarna av självaste vaccinet? Icke. Finns ingen som kan svara på det ju? Ja, men nej. Det blir nog inget för mig, jag har haft lunginflammation alldeles nyligen och lite till därpå så jag har säkert redan haft den där grissjukan. :P Blir jag sjuk, ja då får jag ligga hemma och kurera mig då? Hellre det än att dom sprutar in okänt medel i kroppen som dom inte har en aning om hur man kan reagera på. Hade jag inte varit gravid, ja då hade jag självklart tagit den. Men nu vill jag inte ens äta alvedon. Jag tycker det är bättre att ta det "säkra" före det "osäkra" faktiskt. Så.. hur känner ni nu? Alla gravida? Lämna gärna kommentarer och berätta mer hur ni känner och tycker. :) Nu ska jag prata med mamma.


ikka

det är farligt att få svininfluensan som gravid, mest troligt överlever inte barnet eller får underutvecklade lungor. Det var därför gravida hörde till riskgruppen som får vaccinera sig först. Läs om det från båda synvinklarna innan du gör ett,förhoppningsvis välinformerat, beslut.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: