2009-10-06
 09:58:50

Första besöket

God morgon allesammans! Klev upp tidigt för att kunna ringa barnmorskan. Fick tid imorgon kl 14.00 :) Det ska bli så spännande!! Tittade på min mage imorse, undra hur långt gången jag egentligen är? Den putar ju ut ovanligt mycket redan nu. Ja, men det lär jag ju få veta imorgon. :D Nu ligger jag här och är jätte hungrig och har illamående på samma gång. Men jag ska ta någonting att äta snart. Tur att illamåendet inte är så jobbigt att jag inte står ut, men det hinner väl kanske komma det med. :P Tänkte klistra in fostrets utveckling, vecka för vecka, när jag vet exakt hur långt jag gått. Imorgon får jag träffa mamma också, jag längtar!! Ska bli kul att prata med henne om det. Jag vet ju att hon är glad över att få bli mormor i alla fall. :) Och lilla Neo får en kusin, hihi! Herregud. Fattar det fortfarande inte.. Känns så himla konstigt. Men helt underbart!! Men det som kommer bli sjukt jobbigt för mig, det är att jag har sån rädsla inför förlossning. Det kommer jag verkligen behöva prata med någon om.. Det är ungefär som min dödsångest. Pratar jag om döden eller tänker på att jag ska dö, då svimmar jag nästan. Så illa är det faktiskt! :( Känner liknande inför förlossningen. Men jag har blivit medlem på en sida för gravida osv som jag tänkte prata med lite folk i sen. Lite längre fram. :) Jag vet att det är riskfyllt med en graviditet dom 12 första veckorna, eller vad det är, men jag vill inte hålla tillbaka mina känslor och tänka att någonting KAN hända. Det vet jag redan att det kan, men jag tror bara inte det kommer att hända mig. :) Och jag ber till gud att det inte gör det. Därför tar jag inte det här långsamt, men det är skönt att kunna berätta en sån stor sak för alla nära & kära.. Och resten av världen, som jag har gjort typ. :P Ja, men så är det. Nu ska jag väl smeka magen lite och äta lite god frukost. :D Tänk när jag är stor och rund och alla mina vänner får känna och klämma på bebis mage?? :) Underbart.. Jag skriver mer senare eller imorgon efter MVC besöket.
Puss!


fotot är taget ifrån google.se


angeliica

prata med barnmorskan om det,ivärsta fall kan du få planerat snitt,fick en kompis pga av förlossnings rädsla=D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: