2009-10-09
 09:40:45

Vaccinera sig

Jag satt och funderade.. Vågar man vaccinera sig mot svininfluensan när man är gravid? Jag tror faktiskt att jag kommer att hoppa över det? Så länge ingen kan säga till mig att det är 100% riskfritt för fostret så gör jag det icke. Vad tror ni? Det där måste vara en svår och ganska omtalad fråga. Anyway.. Jag har nyss ätit frukost, ska precis ta och börja gå mot Komvux. Har möte där kl 10.00.. Ser inte fram emot praktiken på måndag. USCH. Jag är så trött på dagarna och fy att kliva upp 7 i stora delar av 1 månad och sedan gå till Norrsätra. :( Men man måste väl göra det annars blidde det inge betyg i kursen. Vet inte vad som händer resten av dagen, när jag kommer hem ska jag nog ta och byta gardiner i vardagsrummet i alla fall. Satt och tittade på lägenheter igår, fy attan vad dyrt det är med 3or. Vi funderar på att kanske ta en stor 2a så länge? Jag vet inte vad som är bäst. Det blir ju jobbigt och drygt att behöva flytta 2 gånger om man nu skulle ta en störra 2a och sedan flytta till en 3a när bebisen är tillräckligt stor för att leka själv i sitt rum. Åsikter, någon?? :) Kommentera gärna och skriv råd, tips och massa saker! Det är jätte skönt att läsa vad andra tycker och tänker. Skriver mer senare eller imorgon! :)


Rebecca

Jag och min pojkvän försöker skaffa barn och vi bor i en tvåa på 57 kvm. Det räcker ju till och börja med dom första 1,5-2 åren. Min kompis ska föda om 5 dagar och hon bor i en liten etta me en stor hund och pojkvän. Hur stort bor ni?



PUBLICERAT: 2009-10-09, 13:58:28 | URL: http://Bekizzens.blogg
Rebecca

Oj, såg att jag glömt skriva min bloggadress ordentligt. haha.



PUBLICERAT: 2009-10-09, 13:59:57 | URL: http://bekizzens.blogg.se/
Angelica Olsson

Vill ni bo i en 3:a så finns det ganska billiga på Smultronbacken. Sån jag bor i nu efter separationen med Fredrik. Dom har ju nå erbjudande på vissa lägenheter här, man får 1000:- rabatt på hyran det första året, 600:- rabatt den andra året och 300:- rabatt det tredje året. Så jag betalar 3700:- i månaden för en 3:a här! Då är det ju inte Sandvikenhus, utan Allokton. Så kontakta dom om ni är intresserade! Ganska bra område också, lugnt, nära till dagis, skola, affär osv.

Kram


Mamma

Det kanske räcker med en tvåa i tre år? Neo lekar inte alls i sitt rum själv än och han är ju över 2. Men det där ska ni göra som ni känner för om det inte är så att ni blir helt ställda pga pengar.

Puss och kram


Mamma

Svårt val det där med sprutan:( kan du inte prata med nån om det? Men kanske ingen vet?

Puss



PUBLICERAT: 2009-10-09, 19:06:30 | URL: http://gunillahedqvist.blogg.se/
angeliica

alla gravida rekomendreras ju nu att vaccinera sig,ja kommer niog bli kallad jag med,fråga henne om för å nackdelar å varför den erbjuds,din barnmorska alltså,för du kommer nog bli kallad nu,min sa att alla gravioda ska vaccinera sig å de gör barnmorskorna:)


Anonym

Alltså, jag är gravid och kommer Inte vaccinera mig.

Varför? Jo, för vaccinet är nytt man vet ju inte då helt säkert hur ett foster reagerar.

Sen tycker jag inte om att spruta i en massa saker i kroppen..



Läste även att vaccinet innehöll kvicksilver och det är ju fullkomligt livsfarligt för ett foster.


Linda A-V

jag tänker inte vaccinera mig. eftersom enligt gamla familjeläkarböcker så står det att man ska undvika alla sorts vaccinationer de 4 första månaderna. Det är ju känsligt nu i början, och jag vågar inte riskera någonting. Likaså kvicksilvret som någon skrev om! :) Hoppas du mår bra iaf! Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: