2010-08-27
 06:48:30

Besiktning

Hej och hå! Klockan är 06.40 och jag är så sjukt trött så jag skulle kunna stå och sova. In i duschen strax o göra sig klar för att gå till sjukan och bli besiktad av barnmorskan :p Ska på en sån där efterkontroll man egentligen går på efter 6 veckor men eftersom jag varit sjuk och massa annat gojs så fick jag skjuta på det ett tag.
Men nu ska det bli gjort! Kul att bli undersökt när klockan är 8.30 på morgonen, väldigt bra start på den här dagen. Inte! Men men, det måste ju bli gjort vilket som.

Vet inte vad denna fredag bjuder på. Älsklingen ska åka iväg runt 15 tiden för att fiska kräftor och han kommer inte hem igen förns 4-5 på lördag morgon. Kan hända att jag lägger mig och sover en stund till med lillgumman när jag kommer hem ifrån sjukhuset igen. Får se hur mycket man piggnar till.
Sjukt kallt ute nu för tiden också och en annan får ju inte igen jackan/jackorna man äger över brösten. Kul!
Svårt att klä sig när det är såhär ute också, jag har inte handlat hem några varmare kläder än. Så tråkigt och känns så onödigt att köpa nytt när jag förmodligen i alla fall lär köpa en större stl än vad jag egentligen har. Har ju inte tappat alla graviditetskilon ännu. Jaja, får se hur det löser sig.

Vi ska även flytta i slutet av nästa månad. Till en radhuslägenhet i Vallhov :) Tackade ja till den igår. Hoppas för guds skull att man inte får elräkningar på 3000 kr i vinter bara. Men det visar sig, skulle det bli alldeles för dyrt för att bo där, ja då får man ju helt enkelt flytta igen då. Bleh! Hemska tanke, haha.
Och bara tanken på att flytta och städa ur denna lägenhet igen får mig spyfärdig. Usch, det finns ju bara ingenting tråkigare! Och det är faktiskt jätte tråkigt att behöva flytta ifrån det här området, vi har världens bästa grannar. Men det funkar ju inte att bo såhär trångt jätte länge till ändå. Tiden går så fort och snart står vi där med en liten tjej som vill ha eget rum :) Och det är redan för trångt, tycker jag. Men men.. Det blir nog bra! :)

Nää nu måste jag slänga mig i duschen. Ha en bra dag!


Ullis

Ja, barnmorskan sa det hon med, att det är vanligt de startar på natten när man är som mest avslappnad :) Det enda man kan göra är väl att försöka slappna av och ta det lugnt, sen röra sig lite emellanåt, så kommer han när han kommer.. sen vet man ju hur vanligt det är med att förstföderskor går över också :) Är lätt att bli otålig när man går och väntar såhär, men den som väntar på nåt gott.. :D



PUBLICERAT: 2010-08-28, 15:09:38 | URL: http://ulliiss.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: