2010-08-01
 23:30:06

Bra helg

Fredagen var jätte bra och rolig :) Kan säga att det bara var positivt att låta Novalies mormor och morfar ha henne hela eftermiddagen, natten och förmiddagen för vi vart en erfarenhet rikare. Hon sov nämligen hela tiden i stort sett. Nästan inte en enda sur min. Och vad kan det ha berott på? Förmodligen ersättningen som gjorde henne så pass nöjd och glad. Det betyder ju alltså att min mjölk förmodligen är för dålig för att hon ska bli tillräckligt mätt. Så nu ska vi börja ge ersättning varje kväll och vi gjorde det igår kväll. Det visade såklart bra resultat genom att hon sov hela natten. Det är ju jätte tråkigt att veta att min mjölk har börjat blivit sämre för jag kan inte komma på någonting som är mysigare än att få amma sitt barn. Men jag ska inte sluta helt utan jag ammar henne på dagarna som vanligt, kanske blir lite oftare bara, sedan på nätterna när hon vaknar, vilket hon nästan aldrig gör. En gång per natt, max..

Så ni som tyckte jag gjorde fel som skulle lämna bort henne en natt, IN YOUR FACE ;) Se vad mycket jag fick lära mig!! Och hon sov som en stock i resesängen som pappa köpte så att mamma skulle ha en säng där. Så vi kanske lånar hem den eftersom hon inte verkar trivas bra i sin spjälsäng. Hon är mycket lättväckt den lilla gumman så hon vaknar nästan alltid till så fort man rör sig i sängen. Så var hon inte förut men det är så nu i alla fall. Så det ultimata vore ju om hon kunde sova själv i en säng och trivs hon så bra i resesängen så är det ju så :)
Hon får sova vart hon vill för mig, bara hon själv trivs :)

Jag längtade SÅ efter henne på lördag morgon. Känslan när jag kom hem till mamma och skulle hämta henne var underbar. Jag ville bara krama sönder henne, nästan ;) Mammas lilla älskling! Bara gick och längtade tills jag skulle få amma henne igen, det är ju en speciell stund mellan mor och dotter/son när man får sin "egentid" tillsammans. Ögonkontakten är så underbar :)

Jag fick någon kommentar om att ni ville att jag skulle hålla mig till en blogg. Jag kan skriva lite mer här också men håller mig till privata bloggen när det kommer till lite känsligare saker.

Och idag har vi varit på bilbingo :) Andra gången för mig nu, dock ligger vi 500kr back eftersom vi inte vinner någon gång :P Men det är faktiskt ganska skoj och ett bra tidsfördriv. Kommer bli dyrt om vi ska åka på det 2 gånger i veckan, haha. Men får väl hålla oss ett tag nu. Men det ska ni absolut prova på om ni gillar bingo! :)

Har även precis nyss tatuerat lite mer på benet. Novalie reagerade så starkt på ljudet så vi var tvungen att sluta för hon kunde inte sova :/ Men vi hann med lite grann i alla fall och nu hör jag att hon ligger i sängen och pustar och stönar. Så lika bra att ta upp henne och hoppas att hon somnar snart igen :) Hon blir ju så grinig när hon blir övertrött. Undra varför hon inte bara sover då för?? :P

Hoppas ni haft en bra helg!!

Ps. Idag var Novalie med i både Gefle Dagblad och Arbetarbladet :)


angelica

sa ju att du skulle ge ersättning på kvällen gumman<3 skönt att ni har det lättare nu:D



PUBLICERAT: 2010-08-04, 21:56:27 | URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: