2010-08-14
 19:47:55

Helg

Ja, då var det helg igen :-) Skönt.. Fast det har ju jag typ varje dag, haha. Men skönt att vara hemma med familjen ♥

Idag har dagen gått snabbt. Jag, mamma & Marina var och red på islandshästar kl 10.00 imorse. Härligt varé!
Kom hem runt 12 tiden, tog en svalkande och välbehövlig dusch och sedan vart det Mc Donalds i Valbo.
Kom hem igen och efter ett par timmar bestämde vi oss för att grilla här hemma :-) Mums! Flintastek, klyftpotatis och bea. Men gud vad svettigt och kladdigt det är i luften! Det var ingen höjdare att äta varm mat nu, precis.. Men det var gott, i alla fall. Lillsnuttan har precis somnat efter att ha fått lite mat i sig hon med.

Förkylningen har inte gett med sig helt än men är mycket bättre. Dock så är hostan förjävlig, tappar nästan rösten ibland för att jag hostar så pass mycket. Novalie vaknar ju till mer eller mindre varje gång också.
Men men, inte mycket att göra åt. Jag har ju en tendens att ha hosta i flera veckor efter att man blivit frisk..

Ja, annars har det inte hänt så mycket faktiskt. Blir en lugn kväll, de flesta är väl på Parkrocken här i Sandviken. Den försvann för några år sedan så man kan säga att det är en liten premiär på den i år :-)
Själv skulle det aldrig falla mig in att gå dit igen, var där när man var typ 15-16 år bara för att ha en anledning att bli full :-/ Kollade aldrig någonsin på banden som spelade, var aldrig min musiksmak heller.

Åter till Novalie igen..
Ofta händer det att det slår mig "det är verkligen min dotter" och jag kan säga att det känns lika konstigt för varje gång. Det är så overkligt, så overkligt. Och hon växer och utvecklas för varje dag som går. Vem kunde ana att det var så kul att ha barn? :-) Inte jag i alla fall! Det kanske låter hemskt men jag har aldrig varit något speciellt för barn.. Inte varit en sånhär barnkär människa. Snarare tvärtom, har helst hållt mig borta ifrån dom. Jag vet inte varför, det är inte så att jag tyckt att dom varit äckliga eller så. Mer jobbiga bara.. Jag kände mig jämt obekväm runt barn men jag vet som sagt inte varför. Det totalvände ju när jag vart gravid. Nu älskar jag barn! Jag kunde heller aldrig tänka mig att vara gravid, hade en enorm förlossningsrädsla. Den total vände också och jag var jätte orolig för kejsarsnitt. Ja, se hur allt kan bli :-)

Hon är det absolut bästa som finns och jag kan inte ens tänka mig ett liv utan heller. Vad hade man för liv innan, liksom? Inget, jämfört med nu :-) Jaja, så är det.. Ville bara skriva det, haha..
Hoppas ni får en jätte fin helg ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: