2010-08-10
 12:02:20

Sjuk än

Åh, vad denna förkylning ska vara envis!! Har ingen feber, ett steg i rätt riktning. Men hostar och snorar precis lika mycket som jag gjort hela tiden. Tog en kortare prommenad igår, vart helt slut efter den. Inte bra!!
Men men, sånt som händer när man är sjukling. Så jag har inte haft så mycket att berätta om när vi bara suttit inne här hemma, därav den dåliga bloggningen..

Kim har också blivit sjuk. Han vart hemma från jobbet idag och jobbade bara någon enstaka timme igår..
Novalie verkar ha klarat sig bra, dock så nyser hon lite mer än vanligt och jag tyckte hon såg hängig ut på ögonen igår.. Men man får hålla koll, så länge hon äter och så som hon ska så är det väl lugnt.. Ingen feber har hon iaf!

Och som grädden på moset fick jag min första mens igår :P Den har man sluppit runt 1 år men nu är den här igen. Mensvärken påminner sjukt mycket om förvärkar, haha. Men ja, det är skönt också att den kommit så man vet att allt funkar som det ska igen. Har inte varit på den där 6 veckors kontrollen på MVC än. Men det är för att jag blödit lite till och från hela tiden så jag har bara väntat på att mensen ska komma. Kan ringa och boka tid iaf så får vi se hur länge denna håller på..

Om 5 dagar blir Novalie 2 månader!! Fattar ni ?? Hur snabbt har det gått egentligen. Det är helt otroligt, man förstår inte vart tiden tar vägen. Hon växer och frodas så fint så, så roligt att se hur hennes utseende utvecklas och förändras mer och mer hela tiden. Ser ju inte alls ut som samma bebis när hon var nyfödd som nu..
Ja, hon är min lilla prinsessa :) Otroligt att man kan älska en människa så som man älskar sitt barn. Så härligt att få uppleva det, faktiskt.

Hon är grymt stark också. Det har hon varit ett par veckor :) Nästan alla som träffat henne säger det, att hon är jätte stark :) Behöver knappt hålla i nacken längre. Hon tycker om att stå upp på benen, hon är så söt då :)
Blir dock lite jobbigt i längden för armarna när hon bara ska stå hela tiden, hon kan börja gallskrika om man sätter ner henne :P Då är det bara upp igen.. Men vadå, bra träning för armarna iaf ;)
Hon ler och skrattar enormt mycket. Jag har räckt ut tungan så mycket åt henne nu så hon har äntligen börjat härmas!! Och som hon skrattar när man gör det.. Det är riktigt kul, tycker hon :)
Hon ligger också och studerar mig väldigt mycket, så himla mysigt. Men när hon tröttnat på att vi kollar varandra i ögonen så börjar hon himla med dom, haha. Så sjukt söt!!

Jaa, det var väl allt jag hade att säga för nu iallafall :) Hoppas ni haft en bra helg och får en bra vecka!

Ps. Skänker en lyckotanke till Elin som nu ligger på förlossningen/bb(?) :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: