2010-08-05
 16:23:20

Sjuk

Ja, det har inte blivit så mycket uppdatering i bloggen/bloggarna nu. Jag har nämligen blivit rejält dålig men är lite på bättringsvägen nu. Har mest sovit och när jag inte sovit har jag varit vaken med Novalie så jag har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn på. Men nu så tänkte jag uppdatera lite snabbt! :)

Vi är tillbaka i gamla rutiner här hemma, Novalie vill inte jätte gärna sova på kvällarna trots att vi ger ersättning då.
Funderar på om vi kanske ska ge henne lite mer ersättning än vad vi gör, utifall det är för att hon inte får i sig tillräckligt under dagarna. Hon är dock inte gnällig eller så, mer bara pigg och glad. Men min tutte fungerar fortfarande som napp, hon tar ingen vanlig napp än. Vi försöker och det enda framsteget hittils är att hon inte får kvälvningar, kan dock bero på att vi köpt nappar som är kortare än dom vanliga. Men det här med att suga på dom är ingen höjdare, det tycker hon inte om..

Jaja, tutten får duga tills vidare. Men ibland fungerar inte det heller på nätterna, utan hon är bara pigg helt enkelt. Jobbig tid för mig att vara vaken på jämt. Jag menar, även fast jag får sova tills runt lunch tid på dagarna så är det ju endå jag som tar hand om henne 24/7 typ.. Så den sömnen gör inte speciellt mycket. Jaja, det är som det är.

Jag hoppas och ber att Novalie klarar sig ifrån att bli sjuk. Men än så länge verkar hon inte nå smittad :) Härligt!
Imorgon är det dags för BVC igen. Klockan 11.00 ska vi vara där.. Får se om hon gått upp nå mer än sist. Jag skrev aldrig ut hur mycket hon växt och vägde sist vi var där, det var knappt nämnbart. Hon följer kurvan bra men hon hade inte gått upp nästan något alls på 2 veckor. Och inte växt heller.. Får se hur det går den här gången nu när hon fått ganska mycket ersättning också. Man kan ju hoppas att det ser bättre ut! :) Men barnmorskan sa inget sist om att det var onormalt eller så.. Men man blev ju besviken när hon gått upp så fint varje vecka. Självklart tar man på sig skulden på en gång! :P

Jaja, hon mår bra i alla fall och det är väl huvudsaken :) Sover med oss varje natt. Ska försöka få henne att sova i spjälsängen igen. Har bytt underlakan till ett lite mjukare, bytt kudde till en lite större och sådär. Får se om det går bättre dårå :) Man lär ju försöka! Så jobbigt när hon vaknar till varje gång man vänder på sig i sängen.. Bättre är det om hon får sova i egen säng och sova utan att bli störd utav att vi vänder på oss och härjar :)

Imorgon får vi storbesök också. Kims familj (på hans pappas sida) kommer hit. Man känner sig kanske inte så jätte pigg på att ha massa folk här när man mår såhär men jag står ut för älsklingens skull :) Ska bli kul att träffa dom också, det har jag ju aldrig gjort förr. Var ett par år sedan för Kim med, sen han träffade sin pappa och lillesyster.

Jag hoppas ni får en fin helg allihopa! :)

















Elin

Har läst att Kim tatuerar dig, tatuerar han andra också? / Elin


Angelica

Vilken Elin undrar? :) Skriv gärna ett meddelande på face om du undrar någonting om tatuering och så..



PUBLICERAT: 2010-08-05, 18:24:01 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
Anonym

Köp vyssan lull tassar och sätt på spjälsängen! Då kan du ligga i sängen och gunga! Smidigt! Kostar 299:- på barnens hus! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: