2010-02-15
 11:24:23

Alla ♥ dag

Då var denna helg slut & gårdagen (alla hjärtans dag) var underbar! :) Kim började med att cykla iväg och handla maten han skulle laga åt oss och gott vart det! Han gjorde kött med pommes och champinjon sås. Lite lök också och hade rivet apelsinskal ovanpå köttet samt citronkrydda. MUMS! Vi åt och jag somnade en sväng i hans famn i soffan :) Sedan bestämde vi oss för att handla hem något mer gott till kvällen så vi köpte frysta bär och gjorde smoothie. Den vart helt okej, har aldrig druckit sån förr så jag vet inte riktigt om det ska smaka så som vår gjorde. Men den gick absolut att dricka. Till kvällen åt vi varma mackor med chaminjon stuvning med skinka och ost (vart mycket svamp igår) och det var, som vanligt, super gott! :) Kvällen avslutades med filmen som gick på 3an, kommer dock inte ihåg vad den hette. Sen la vi oss i sängen och kollade på Gamer. Inte riktigt min typ av film men helt okej! En bra alla ♥ dag med andra ord :)

Idag vet jag inte vad som händer, blir väl bara lugnt. Riktigt fint väder idag också! Hör och häpna så är det faktiskt ganska varmt. Häääärligt! Snart kommer våren. Igår släppte vi ut våra katter för första gången, men vi var såklart med dom hela tiden. Vi började med att släppa ut dom på balkongen men som väntat så var Sotis den första att hoppa ned :P Sessan är lite fegare men hon hoppade ned tillslut också :) Kim stod nedanför balkongen så dom inte skulle få för sig att börja med att springa ut på vägen. Men det gick bra och dom fick vara ute ett bra tag. När vi kom in igen så luktade Sessan kiss utav he*vete. Sotis var på henne hela tiden och försökte, ja ni vet..
Så det var bara att inhandla kattschampoo och duscha henne. Ingen höjdare direkt men det gick bra. Hon slapp ju lukta kiss.. Usch, äckligt..

Vi lyckades skaffa internet idag med efter all j-vla krångel. Först krånglade Telia (avråder ALLA att INTE ta Telia) vilket dom i stort sett alltid har gjort. Kim har suttit i telefonen i säkert 7 timmar sammanlagt på bara några dagar med folk som säger olika saker hela tiden. Så tillslut tröttnade vi och Kim lyckades få dem att ta bort vårat internet och hemtelefon hos dom fast vi hade bindningstid. Dom tog även bort våra fakturor. Inte mer än rätt tycker jag då vi inte ens kunnat använt tjänsterna vi betalar för. Men idag, efter sisådär 1 veckas krångel med internet, så har vi lyckats fått Sandnet. Och det behåller vi ;) Nu återstår bara att välja bolag för hemtelefonen men det tar vi när vi har tid/ork/lust.

Lillan rör på sig i magen så allt är väl om det ska :) Jobbigt bara för hon håller sig lugn på dagarna och sätter igång varje natt när man ska sova. Så antingen kan jag inte somna på ett tag för att hon bökar så mycket eller så vaknar jag då och då av att hon sparkar. Det är mysigt men hade hellre haft det så på dagarna :P Samma tid i stort sett varje morgon lär jag upp och kissa. Alltid mellan 4-6 på morgnarna :) Drömmer konstiga drömmar hela tiden men det kanske hör till graviditeten? Vad vet jag.. 3 dagar till sen går jag in i vecka 26. Jippiiiie! :) Underbart att det rullar på så fort som det gör. Snart ligger man där och ska krysta ut na' :) Myspys. Åker förmodligen och hämtar spjälsängen i slutet av månaden och den finns i Ludvika. Pappa bor där och vi ska beställa vagnen i samma veva så då kan han bara åka med oss tillbaka igen. :)

Ja, det var väl allt för nu. Vart ganska mycket skriva ändå.. Hoppas även det vart lättare att läsa när jag gjorde på det här sättet. :) Ha en fortsatt bra måndag. Här bjuder jag på några bilder från igår :)








jane

kollade runt lite och kom in på din blogg via pojknamn ni skrivit om, ville bara önska er lycka till och hoppas du njuter av er graviditet.

Mvh jane



PUBLICERAT: 2010-02-18, 09:20:03 | URL: http://thejade.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: