2010-02-23
 21:32:57

Bra dag

Idag är det en bra dag. Först i förmiddags så dyker besiktningsgubben upp, helt oväntat då vi trodde att han skulle komma imorgon. Men bra i alla fall, förutom att jag kände att man kanske hade velat hunnit plockat undan innan han kom. Men i alla fall, vi får rust i alla rum förutom badrummet! Hur skönt är inte det? Vi som trodde vi skulle få tapetsera och måla själv :D Gud vad glad jag vart. Det kunde ta lite tid innan det påbörjas men vad gör det? Huvudsaken är att vi får välja tapeter och målning helt själva!! Äntligen slipper jag det fula gröna.

Han sa ju även det som vi misstänkt, att målningen inte är fackmanna mässigt gjort. Det är målat på lister och hela skiten, de som gjorde det verkar inte ha varit speciellt nogrann. Men skönt nu när man vet att man sparade in både pengar och tid på att slippa göra det själv :) Underbart!! Skåpluckorna får vi dock stå ut med för även om vi betalar dom själv, vilket skulle kosta närmare 2000 :- att byta ut, så kommer det inte ske förns i nästa år. Så det är bara stå ut eller köpa sånna där man kan klistra på om ni vet vad jag menar? Som går att köpa i te.x färgbutiker osv. Det kan man ju faktiskt göra..

Ja, sen bestämde jag och Marina träff. Men det slutade med att mammi ringde och var uttråkad så vi for till Valbo alla tre och jag fyndade en jätte fin tröja på f.d Wear it. Kan visa bild imorgon :) Fanns bara 2 st kvar och det var halva rea priset så slutsumman på den hamnade på typ.. 80 kr? Ja, det var under 100 lappen i alla fall så där gjorde jag verkligen ett kap. Mamma köpte ett par skor hon :) Väntar också på mitt paket från H&M med mamma jeans leggings, vanliga svarta mamma leggings och 2 st amningsbhar. Har väntat i typ 1,5 vecka nu så det borde ju komma denna vecka. Det var i alla fall ett måste! Börjar trängas med mina vanliga då dom ligger och trycker på under magen. Inte skönt!!

Jag har inhandlat ingredienserna till äppelpajen jag ska baka imorgon. Skulle ha bakat den idag egentligen men eftersom det vart en impuls resa till Valbo så spar jag den tills imorgon. Jag ska också till tandläkaren imorgon, FY och BLÄ! Jag hatar tandläkare. Det värsta som finns men tyvärr är ju det ett måste ibland också, dessutom när jag har infektion till och från i en tand som jag även har lagat 3 ggr tror jag? Detta får bli sista besöket för denna tand annars blir jag tokig. På torsdag ska jag klippa mig kl 12, finally! Har längtat efter denna klippning en evighet, fråga mig inte varför jag inte tagit tag i det tidigare :P Bara runnit ut i sanden..

På torsdag ska jag också till Ludvika, eller jag och älskling, och hämta spjälsängen!! :) Dessutom hämtar vi upp pappi på vägen eftersom han ska komma till oss då. Sen på fredag eller lördag f.m åker vi in och beställer vagnen :) Jippi! Gud vad kul det ska bli. Kommer verkligen känna att det inte är långt kvar när man har dom 2 sakerna står hemma.
Ne, det var väl allt för nu. Men lägger upp bilder imorgon på magen och på tröjan jag köpt.. Sov gott!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: