2010-02-28
 19:08:15

Helgens slut

Hej mina vänner :)
Nu var denna helg slut och en del har man fått gjort. Pappa har varit här sedan i torsdags, åkte hem vid 16.30 tiden idag. Jag och Kim la oss i ett bad efter det och åt mackor :) Gott! Nu har älsklingen precis åkt till jobbet en sväng, dom behövde hjälp med någonting där så jag väntar på att han ska komma hem igen bara..

Ja, i torsdags så klippte jag mig först runt 12.00 tiden hos Emelie. Jag vart super nöjd! :) Vart lite uppklippt, toppade lite och såklart vart det en lugg :) Mycket nöjd!! Efter det åkte vi och hämtade pappa i Ludvika och samtidigt hämtade vi hem våran fina spjälsäng :) Till den var det madrass, resårbotten och så fick vi 2 jätte söta lakan :) Så den står ihop monterad bredvid våran säng dock helt tom.. Fattas någonting ;) Men nu är det bara 3 månader kvar! Oj så tiden springer alltså..
Vi åkte i alla fall hem direkt efter att vi hämtat upp allt det och det vart en lugn kväll då vi kom hem rätt sent igen.

Fredagen vart mest lugn, vi gjorde i princip ingenting alls. Slappade och umgicks bara :) Men direkt på lördag förmiddag, runt 10.00 tiden, tog vi bilen och körde in till Barnens Hus i Gävle. Äntligen skulle vi beställa den efterlängtade vagnen! Men vet ni vad? Vi tog en annan modell ;) Den jag hade tittat ut först var ganska maffig och den var riktigt stor även när man vek ihop den. Skulle alltså bli krånglig att få in i en bil, tung dessutom! Och den gick det inte att byta däck på, jag ville ju helst inte ha luftdäck. Så hon i butiken rådde oss till en City Cross som var mindre och lägre. Var mycket smidigare att vika ihop och hade dessutom dom däcken jag vill ha. "Nackdelen" var att man var tvungen att köpa ligg och sitt delen separat men det gjorde ingenting utan vi tog den ändå :) Det positiva var att vi kunde välja två olika färger på ligg- och sittdelen så det blir ju som en ny vagn när hon ska börja sitta upp :D (Se bilder) Jag är i alla fall super nöjd!! Längtar sååå tills vi får hämta den, betald och klar!!
Jag köpte också 3 st Nalle Puh nappflaskor varav en fick mamma ha hemma och 2 snuttefiltar :) Mys!!

Efter det vart det tillbaka hem till Sandviken igen, hem till mamma och vart bjuden på Indonesisk kycklinggryta!
MUMS. Vi vart kvar där hela dagen, hjälpte henne att göra en systemåterställning på datorn eftersom det tog ca 5 minuter att öppna Internet. Efter det var den som ny :) Sen umgicks vi bara och åt en pizza på kvällen. Kom hem runt 22 tiden och slängde mig dirre i sängen ;) Har haft 2 jobbiga nätter med Sotis (hankatten) eftersom han springer och skriker hela tiden. Ungefär samma tid varje morgon, mellan 5-6 på morgnarna vaknar jag. Sjukt j-vla jobbigt så imorgon blir det att jag ringer till veterinären och bokar tid för kastrering. Orkar inte mer! Ber till gud att det blir bättre efter det annars är vi nog tvugna att göra oss av med honom.. :( Det vill jag inte behöva göra.. Men men, det visar sig.

Idag är jag riktigt trött, vaknade först 05.30 och somnade halvt om i ca 30 minuter. Kim vaknade runt 06.00 så då gick vi upp. Började tvätta 06.50 i brist på annat. När klockan var 9 imorse var jag helt död. Benen orkade knappt bära mig så då bestämde jag mig för att vila en stund. En stund vart närmare 2 timmar men gud vad välbehövligt! Vi gjorde stuvade makaroner med falukorv till lunch, mums! Var längesedan jag åt det. Ja, det är väl så min helg har sett ut. Mycket nöjd är jag!! Blir tidig kväll ikväll, är super trött just nu. Men här ska ni få några bilder på allt roligt vi köpt i helgen. Hoppas alla haft en bra helg!!



(denna färg kommer liggdelen vara i, samma färg som på vagnen jag bestämde mig för först.
vi köpte även en "skötväska sport" i denna färg)


(creme leatherette *stava* heter färgen på sittdelen och är i härlig läder)





(vi fick en "baby box" inne på Barnens hus innehållandes allt detta + den blöjhinken på bilden
helt gratis :) gå in här om du också vill ha den. se första sidan, ned till höger)


 
(nappflaskorna och snuttefilt)


(tröjan jag köpte på rean. plus ett mjöligt linne (efter pajbakning) och en tjock mage;)


(nya håret, kanske inte världens bästa bild men får duga)


Marina

Gud va fin du blev i håret gumman :D Snygging!!



Hehe vilka söta nalle puh flaskor, o snygg vagn! :)



PUBLICERAT: 2010-03-01, 00:27:57 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/
Linda

Bra val av vagn, de är skitsnygga!!! :) Vagnen som jag bestämt mig för är samma liggdel fast med en annat chassi :) Snygg du var i lugg förresten! :)


elina

Hejsan.

Var köpte du dom här nappflaskorna?=??



/// www.maammaaelina.blogg.se



PUBLICERAT: 2012-06-20, 08:36:21 | URL: http://maammaaelina.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: