2010-02-22
 10:56:03

Massa funderingar

Idag är det en sån dag där jag inte kan låta bli att fundera så mycket över livet och allt därtill. Tog en dusch och satt mig ned för att äta frukost och började tänka på hur livet kommer se ut framöver. Idag är det precis 100 dagar kvar till beräknad förlossning och som jag längtar! Men det är så mycket mer. På något sätt känner jag bara att jag inte får ut allt som jag vill av livet. Det finns så mycket jag vill göra men vissa saker är svårare än andra att ta tag i. Känns som jag börjar vantrivas i lägenheten, jag går hemma hela dagarna men har varken ork eller lust att städa. För när man väl städar så känner jag inte att det är nå fint i alla fall.

Kattsand över hela golven, säkert bara 1 timme efter att man städat och torkat golven. Så sjukt drygt! Det är fula tapeter överallt, speciellt vardagsrummet. Gröna, blä. Jag som hatar grönt? Ja, och då kan man ju tapetsera såklart. Men det, som allt annat, är också bara ett projekt påbörjat i skallen och inte längre än så .. Jag orkar inte. Tänk om någon kunde göra allt åt en bara sådär på en gång? Så man slipper allt skit. Nej usch. Möbler behövs det också, är fortfarande alldeles för tomt här. Men det är så mycket mer som ska inhandlas så det blir liksom inte högst upp på prioriterings listan just nu.

En sak som är säker är att saker och ting måste börjas göras innan bebis kommer. Då vill man ju känna sig hemma där man bor, vad är det annars för vits att bo här? Det är inget kul alls att komma hem till ett ställe och känna att man snabbt vill därifrån igen för att slippa se skiten. Som sagt så spelar det ingen roll hur mycket man plockar, donar och städar så blir det aldrig så fint som jag vill. Dryg känsla!

Ja, och nu är det måndag. Back to work, för min älsklings del alltså. Vad gör en annan på dagarna medans alla jobbar? Inte ett skit, kan jag säga. Duschar, ligger i sängen med datorn, går utanför dörren om man har tur och ligger och stör sig på Sotis (hankatten) som bara går runt och skriker hela j-vla dagarna! Också en sak som måste göras, kastrera honom så han kniper någon gång. Hela dagar och nätter, nu i flera veckor, har han hållt på. Ibland vill man bara...... ja, jag säger ingenting så har jag ingenting sagt. Ska ordna kattbräda från balkongen snart så han kan vara ute och gapa istället. En hund skulle man haft! Mer kärlek, mer mys och mer motion ;)

Nää, vad ska man göra hörrni? Fortsätta klaga eller slå slag i saken? Förhoppningsvis kan man göra någonting åt det inom kort. Jag är uttråkad!


Marina

Ni känner ingen som kan tapetsera åt er då? :)



O sen vet du att du kan ringa eller skicka ett sms o fråga mig om du vill ha nånting att göra ;) Jag är också mest bara hemma vid datorn.. :P Vi kan kanske bara kika på en film o laga någon god mat någon kväll.. ? :)



PUBLICERAT: 2010-02-22, 16:27:20 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: