2010-02-23
 08:32:23

Uppe tidigt

Lika som igår så vaknar jag när Kim ska iväg till jobbet och har inte ro i kroppen att somna om igen. Men vad gör det, somnade i någorlunda skaplig tid igår :) Jag gick och mötte älskling när han slutat jobbet, behövde verkligen lite luft efter att ha sovit från och till i några timmar under dagen. Hade huvudvärk och var sååå slut :( I alla fall, efter att vi kom hem åt vi kycklingpytt (inte någon höjdare) och efter det åkte jag och mammi upp till Ö&B och in på Coop en sväng. Jag handlade ingridienser till kycklingröra som vi skulle äta på kvällen. :) Kom hem, in med kycklingen i ugnen 1 timma och medans det var där inne så kollade jag och Kim upp vad vi vill ha och behöver till lägenheten.

Vi har ju i alla fall hittat tapeten som vi vill ha som fondvägg inne i v-rummet. Sedan blir det vit färg på väggarna. Kollade in Ikeas hemsida och skrev upp sånt som vi ska köpa pö om pö. Jag tror att besiktningsgubben kommer hit imorgon. Då ska jag begära att det blir omtapetsering i åtminstone badrummet då det är stora stora hål i väggen som kan orsaka fuktskador. Sen att färgen i köket har spruckit på väggarna får dom faktiskt också åtgärda. Ska även ringa S-hus och fråga vad det kostar att byta ut skåpluckor samt handtagen om man betalar själv (dom är också gröna) .. Åh, hoppas att dom kan åtgärda lite grann åtminstone. Vi ska även köpa nya knoppar att sätta på garderoberna. Vi har vita garderober med bruna knoppar(!) Hur snyggt är det? Handdtagen på varenda dörr sitter också löst men antar att det är sånt vi får stå för själv.

I vilket fall som helst så hoppas jag att vi får lite som vi vill med allt detta så det inte blir så sjukt dyrt att man får stå för det själv. Men väggar borde åtminstone bli åtgärdade för sånt ska väl vara fräscht till en ny hyresgäst kommer? Tycker jag i alla fall..

Jag & älsklingen avrundade kvällen med en film som hette "Messenger 2 - The Scarecrow" och jag säger bara; HAHAHAHA! Om man gillar udda skräckisar så ska man kanske se den men kort sammanfattning så är det en fågelskrämma som börjar leva. Och är ond!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: