2010-01-26
 13:54:22

UVI, igen?

Har nyss ringt hälsocentralen om en tid imorgon bitti för att det känns som jag åkt på UVI (urinvägsinfektion) ännu en gång. Jag har haft jätte lätt att få det förut och har to.m haft njurbäckeninflammation. Bäst att kolla upp det så det inte blir nå knas. Vill ju helst inte äta antibiotika när jag är gravid så jag hoppas att det är bebisen som ligger och trycker på blåsan. Jag känner ju igen symtomen ganska bra och det känns som uvi, det enda som fattas är svedan när man kissar. Men det känns som jag är kissnödig 24/7, hela tiden känner jag av det och speciellt när jag rör mig. Det är jobbigt men som sagt, hellre att det är bebis som ligger och trycker än att det är uvi. Får se vad urinprovet visar imorgon, håll tummarna!! Just nu sitter jag och väntar på Marina som ska följa med mig ned på stan. Skulle ha satt över pengar vi har ligger här hemma på Kims konto men han lämnade inte bankomatkortet hemma så dom får kanske ligga kvar här för jag gissar på att det är mycket folk på banken denna tid. Men vi kanske tar en fika eller så? Det snöar ju igen också, BLÄ! Jag vill att våren ska komma så sommaren börjar närma sig ;) På torsdag går jag in i vecka 23, det ni. Det rullar på fort som attan, hehe. Härligt att känna henne röra sig varje dag, myyys. Vi har i alla fall fått lånat våran grannes internet tills vårat blir inkopplat, nu vet man åtminstone att det finns internet. Försökte föra över bilderna från telefonen till datorn också när jag väl hade hittat sladden men SÅKLART fungerar inte det. Händer ingenting när jag stoppar i den så får försöka hitta på den där grejen man man sätta i minneskortet i och sen in i datorn..
Ja, och katterna trivs här. Mycket mer lugnt nu sedan vi kom hit, var kanske för att det vart större för dom. Så skönt att dom kan röra sig lite mer, nog för att vi hade en bra stor lägenhet sist med men det är ju ändå ett rum till numera :) Jaja, Marina dyker väl upp snart så lika bra att avrunda här. Pappi kommer i helgen också! :)

Ha en fortsatt bra dag..


Marina

Håller tummarna på att det inte är UVI! Nu har man badat och lagt sig i sängen istället.. Magvärken släpper inte. Hur är det med dig nu då? Blivit värre?



PUSS



PUBLICERAT: 2010-01-26, 18:17:07 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/
Angelica

Mm,men det är det mest troligt :( Okej, hoppas du kan sova i alla fall då.. Du får ta alvedon, brukar hjälpa lite. Nja, har suttit nästan hela kvällen så jag har inte känt så mycket .. Det visar sig imorgon!



Puss!



PUBLICERAT: 2010-01-27, 00:38:07 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se.
emma

Jag var konstant pinknödig från 5e månaden... Köp Tranbärsjuice å drick det, kanske inte är det godaste och är inte heller det billigaste man kan dricka MEN det hjälper... drick dessutom mycket vatten och gärna vatten med citron i, antingen färsk eller plastcitronsaft!



Bebisen trycker ju på blåsan egentligen ända fram tills den börjar sjunka, av nån anledning minskar trycket då!



PUBLICERAT: 2010-01-28, 21:39:59 | URL: http://pemsan.webblogg.se/
Angelica

Emma - Ja, men det gör ju liksom ont också :/ När jag rör mig känns det skit bra men det är väl som du säger, att bebis trycker på också. Ska köpa tranbärsjuice idag tänkte jag. Citronvatten har jag druckit men får fortsätta med det :)



PUBLICERAT: 2010-01-29, 11:07:39 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se.

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: