2010-07-16
 01:07:30

Försöker sova

Ja, nu försöker man få Novalie att sova men inte med så goda resultat :) Tur att jag inte är sådär överdrivet trött trots att jag sovit mycket mindre än vad jag brukar göra. Hon ville inte gärna äta ersättning nu på kvällen. Jag har nämligen ätit jordnötssås idag och fick höra att små bebisar som ammar kan få ont i magen av just jordnötter. Typiskt! Det visste jag såklart inte om.. Därför får hon ersättning. Men har ammat henne nyss för att jag trodde att hon var mer hungrig. Visserligen verkade det som att så var fallet också men hon vart då inget tröttare.

Jaja, man får väl vara vaken en stund till då. Hon ligger så nöjt här bredvid just nu. Börjar väl gapskrika snart bara för att jag skrev så ;) Men om man går med henne i famnen ett tag brukar hon bli trötter. Hon har faktiskt inte sovit så jätte mycket idag. Hon sov dock i stort sett hela tiden vi var i Järbo vilket var 3,5 timme ungefär. Så man kan ju inte direkt klandra henne för att vara pigg :)

Kim sover som vanligt han. Men han har ju jobb att sköta till skillnad från mig. Jag kan sova ut imorgon förmiddag istället :) Det löser sig i alla fall..

Inte har jag kunnat knäppt nå kort idag heller, när jag väl skulle till att göra det när vi var ute så dog batterina i mobilen och vi hade inte vanliga kameran med oss. Typiskt!


Marie

Hej gumman!

Du ska inte lyssna så mycket på vad folk säger. Jordnötter behöver man bara undvika under amning om det finns allergier i familjen, och det har inget med ont i magen att göra. man måste prova sig fram vad som funkar för just sitt barn, skulle man lyssna på allt så fick man ju inte göra eller äta nåt alls.

Och vet du, för att ta upp diskussionen om din ev utgång igen. Gör det! Just do it! Särskilt om lilla fina Novalie har kvällskolik. Då behöver man få komma ifrån lite.

Jag tror att man blir både en bättre mamma och sambo om man får lite tid för sig själv ibland.

Och som sagt, bry dig inte om folk som bara är avundsjuka och missunnsamma.

Nu ska jag dra iväg till jobbet för min sista arbetsdag innan semestern. Underbart!

Kramar i massor till hela din lilla familj från Marie i Värnamo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: