2010-07-20
 11:19:43

Hej hopp

Det verkar som Novalies kolik har börjat vända. Nu törs man säga så för hon har inte haft "ont i magen skrik" på bra länge :) Så dropparna fungerade då tydligen :) Härligt! Men därimot har hon ju vändt på dygnen istället. Hon är vaken samma timmar hon hade koliken, bara det att hon inte skriker. Hon kan vara lite gnällig ibland men långt ifrån som hon var tidigare. Hon är vaken mellan ca 22 - 04 tiden varje natt. Dock sover hon korta stunder därimellan. Så man får fortfarande se till att sova på dagarna (vilket jag inte kan göra) om man ska orka vara pigg på nätterna. Men det går ändå! Hon är ju världens goaste unge på dagarna så det väger liksom upp :)

Våran misse Sotis har försvunnit också :( Han har varit borta sedan den 18e. Vi saknar han här hemma! Kim mår jätte dåligt över det, det var ju hans lilla "hund" det.. :/ Vi får hoppas att han dyker upp här hemma snart men vi fick höra igår kväll, när vi letade efter honom, att det försvunnit 2 andra svarta katter ifrån detta område. :S Han brukar alltid hålla sig i närheten så han kommer som ett skott när man ropar på honom. Men inte igår.. :(
Det som är så jobbigt när djur försvinner såhär, det är ju att man vet ju inte om det hänt någonting. Han kan ju lika gärna blivit instängd, bort jagad eller vad som helst. Springer rävar här på nätterna också men vad jag hört så är katterna snabbare på att ta sig upp i ett träd (om det nu finns något i närheten) än att räven ska hinna fånga honom. Vad säger ni? Jaja, vi hoppas på att han kommer hem idag i alla fall. Men någonting säger mig att vi inte kommer att få se honom igen.. Då blir jag jä-ligt ledsen..


Nu vaknar snart go tösen och ska ha mat. Idag blir det en träff med Emma som fick barn strax före mig :)
Trevlans!



Novalie med sin morbror :)


Rebecca

Usch va tråkigt att höra om er katt :( det gjorde riktigt ont i hjärtat när jag läste det, är själv en stor kattälskare som äger två katter. personligen skulle jag aldrig kunna låta mina små älsklingar springa ute, jag skulle oroa mig hela tiden för att det hänt nåt. Håller både tummar och tår att han kommer tillbaka.



PUBLICERAT: 2010-07-20, 13:27:37 | URL: http://www.minvardagsommamma.se
Rebecca

Usch va tråkigt att höra om er katt :( det gjorde riktigt ont i hjärtat när jag läste det, är själv en stor kattälskare som äger två katter. personligen skulle jag aldrig kunna låta mina små älsklingar springa ute, jag skulle oroa mig hela tiden för att det hänt nåt. Håller både tummar och tår att han kommer tillbaka.



PUBLICERAT: 2010-07-20, 13:28:59 | URL: http://minvardagsommamma.blogg.se/
Mamma

Hoppas han dyker upp snart gumman. Vad liten tösa såg ut i Mattias famn:P Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: