2010-07-09
 02:46:48

Sugbehov?

Om man misstänker att sitt barn har ett stort sugbehov men ändå vägrar napp, vad ska man göra då?
Jag tror inte att hon är hungrig så ofta som hon vill ha tutte, ibland somnar hon direkt hon fått den i munnen.
Men vi har försökt med napp flera gånger och hon spottar ut den och får kvälvningar.

Att sitta med tutten i munnen på henne "bara för att" känns fel. Det kan ju orsaka att hon får ännu mer ont i magen genom att hon får i sig mjölk varje gång. Man märker ju såklart skillnad på när hon verkligen är hungrig och när hon bara ligger och snuttar för att använda den som napp. Men hon nöjer sig inte förns tutten är i munnen på henne :P Så var det nu ikväll. Tror knappast det har med magont att göra som får henne att skrika. Är det kolik tvivlar jag på att dom blir tyst och somnar vid bröstet max 5 min efter att man lagt henne där..

Jaja, bara en fundering! :) Jag vet att man ibland måste "lära" vissa barn att ta napp. Men man vill ju som sagt inte tvinga i henne den.


Sara

kommer inte exakt ihåg hur de va med max o jag tror jag skrev de förut.. han va väldigt tuttig o jag trodde oxå på kolik ett tag fast han skrek kanske 1 timme som mest nån gång.. men när han va ca 3 mån då tröka jag med nappen en hel dag och dagen efter satt de nästan så de går att ändra man får vara bestämd :P men sen finns de barn so vägrar oxå men ja du lär testa dig fram. vi körde dom här minsta esska-napparna med latexsugdel o den funkade bra!



PUBLICERAT: 2010-07-09, 06:14:49 | URL: http://blondstar.blogg.se/
Anne

vad använder du för nappar? Har du testat olika sorter?



PUBLICERAT: 2010-07-09, 08:27:28 | URL: http://anonnone.blogg.se/
Sofie

Gå på apoteket o köp nappar för prematur barn o prova det, det hade vi åt Lovis första månaderna för hon kväljde av de större napparna.



PUBLICERAT: 2010-07-09, 16:18:46 | URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Emma

när ni åker bil med henne och hon somnar.. typ när hon skriker å har ont i magen. Ta med er bilstolen in men låt henne sitta KVAR i den. Jeppe bodde mycket i sin stol när han var som skrikigast.... då kan nu gunga henne försiktigt där när hon sover. Kolik brukar bebisar ha tills dom är 3 månader ungefär, då har magen växt till sig på nåt sätt så dom får mindre ont. och ge inte upp de där med napp! tutten ska inte vara nån napp, det blir bara jobbigt för er alla! KRam



PUBLICERAT: 2010-07-09, 22:01:04 | URL: http://pemsan.webblogg.se/
Angelica

Jag har kommit fram till och lärt mig att det förmodligen inte är kolik. Eventuellt en blandning mellan kolik och ett enormt sugbehov. Tråkigt dock att hon inte tar napp men ska göra som Sofie säger o köpa en prematur napp. Man lär försöka med allt.



PUBLICERAT: 2010-07-10, 00:02:38 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
linda

har lärt mig att bara för majken tuttar på handen behöver det inte betyda att hon är hungrig.. läste på nätet att de förmodligen kan betyda att de vill rapa eller att en fis är på g (att det suger i magen), och det stämde, 1 av 3 grr så är det så.. sen tuttar hon inte mer på ett tag! blev tokig först, trodde hon aldrig var nöjd..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: