2010-07-10
 21:25:05

Varmt

Först vill jag börja med att försvara mig själv angående en kommentar en "Milla" lämnade i inlägget om när det kan vara okej att gå ut. Hade du sagt det där till mig, öga mot öga, så vet jag inte vad jag hade gjort. Du säger med andra ord att jag är en dålig mamma och inte mogen pga att jag vill roa mig EN kväll efter snart 1 år som nykter. Herregud! Vad är det för fel på folk? BRA att du slutar läsa min blogg för sånna som dig uppskattas inte här i alla fall. Jag är hemma dygnet runt med min dotter, som jag älskar mest över allt på denna jord, och jag skriver inte om bara dåliga och jobbiga saker i bloggen. Läs en gång till och lägg märke till det positiva istället för det negativa så ska du se hur fel du har. Jag är en bra mamma och mogen för min uppgift! Våga inte säga något annat heller. Du känner inte mig så yttra dig heller inte. Jävla människa..

Idag har vi varit hos mamma hela eftermiddagen :) Sjukt varmt ute, trodde jag skulle dö ett tag. Men roligt hade vi. Novalie sov nästan hela tiden, förutom de stunder hon skulle ha mat. Hon var dock vaken en bra stund och var så nöjd så :) Sen tyckte mamma att vi skulle starta ett vattenkrig, tydligen. Vem fick bli offret? Jo, jag :P Och självklart ska älsklingen vara värst av alla så han går in och fyller en kastrull med vatten som vem fick över sig? Jo, jag. Där satt jag dyngsur, tur att det var varmt ute :P Fast jag gav igen lite grann ;) Sen helt plötsligt så börjar både jag och älskling att gapskratta. Det här var dock vid ett annat tillfälle. Och då slutar det med att glassen jag åt pyttelite på satt fast i ansiktet och håret på mig.. Ja, det var Kim! :P Men resultatet av det vart ju att man var ganska kladdig och fick då ta en dusch tillsammans när vi kom hem. Novalie sover än men hon ska snart ha mat så hon vaknar väl när som helst. Men hon har sovit i många timmar.. Kanske skulle försökt hålla henne lite mer vaken såhär på eftermiddagen/kvällen så hon sover bra på natten.

Nu ska vi äta lite :) Potatisgratäng och grillat.. Hoppas ni haft en bra dag!


Linda

Läste kommentarerna, och man kan ju fråga sig.. Ger man upp hela sitt andra liv bara för att man får barn? :) Ni måste skämta.. men men alla gör väl som de vill med den saken, och alla har olika åsikter, bara för att en persons sug efter att gå på krogen svalnat efter förlossningen, behöver väl inte andras göra det, och att hon tror att sina åsikter är rätt, då är hon helt ute och cyklar. Det är lika med kompisar och pojkvän, man kan väl för sjutton ha båda lixom, likaså gäller barnet/vänner/pojkvän -VARFÖR VÄLJA EN NÄR MAN KAN FÅ ALLA?


Anonym

Måste bara slänga in en kommentar.

Eftersom inlägget hette " Vad tycker ni?" så vill du ju höra vad andra tycker. Så då bryr du dig ändå vad andra tycker! Annars hade du gjort som du velat

själv och inte frågat. Och eftersom du fråga får du ju många olika svar, alla tycker ju olika. Så då lär man "tåla" och höra lite negativt också och inte bli sur/arg/ när man får en kommentar som man inte gillar.



Och folk kommer alltid att snacka. Och dom som snackar är dom som inte håller med dig.

Det kommer man aldrig undan vare sig man pratar om det här eller annat.



Jag skulle själv vänta tills jag slutat amma. Jag var ut när min son var 2 månader för tyvärr kunde jag inte amma honom så länge. Men jag sitter då hellre hemma en lördagkväll och myser i soffan med min familj med god mat och dofta på min lilla bäbis istället för tt ränna ute på Lobby el Kharma. För krogen och alkoholen finns kvar men bäbistiden försvinner. Man hinner med att parta senare. Ta vara på bäbistiden för den springer iväg fortare än vad du tror.



Men DU gör precis som DU vill och känner. Finns ingen som kan tala om vad du ska göra och inte göra.

Tänk och känn efter riktigt noga och försök att strunta i vad alla andra tycker, även dom som håller med dig. För det har egentligen ingen betydelse.



Men som sagt, eftersom du frågade i ett blogg inlägg så får man ju självklart många olika kommentarer.


Angelica

Ja, jag bad om att få veta vad andra tycker men bara för den sakens skull betyder det inte att jag inte gör som jag själv vill. O jag kan ta negativa kommentarer men inte när det går så lång att de kritiserar min roll som mamma. Jag är inte en dålig mamma för att ma vill koppla av 4 timmar på en kväll! O jag hoppas inte ni är så dum så ni tror att jag sätter mig och ammar henne när jag druckit!! Det skulle aldrig falla mig in!! Det finns väl ersättning eller pump?



Jag tror inte jag missar bebistiden för att jag offrar 4-5 timmar en kväll. Jag tycker bara att ni är grymt tråkiga människor som anser att man inte får ha någon som helst egentid bara för att man fått bebis.. Eran fritid kanske försvann då men det ska inte min få göra....



PUBLICERAT: 2010-07-11, 11:44:08 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: