2010-06-08
 20:28:23

Äventyrs dag!

Idag har det varit en minst sagt äventyrlig fiske dag :) Vi bestämde oss för att åka och fiska tillsammans ute i skogen. Och ja, det var verkligen ute i skogen. Långt bortanför Kungsberg, inte en människa syntes till. Men det var också riktigt skönt att bara vara vi två för det blir inte nå mer ensamtid på ett tag framöver. Så det behövdes. Vi kom dit runt kl 14 och det var segt i början.. Och riktigt varmt! Men sen rullade tiden på när fiskarna började nappa, en efter en. Vi fick 3 st på ungefär 15 minuter :) Ena av dom var min.. Sen gick det ett tag till och Kim började känna att vi skulle åka hem men jag föredrog att vi stannade en stund till.. :) Och så bra av mig !! För bara en kort stund efter så plumsade det i vattnet alldeles bakom mig och så säger Kim "ÅH, kolla älgarna" och jag kan säga att jag trodde inte ett dugg på honom. Bara för att jag hade sagt flera gånger "Hoppas det inte kommer nå älgar eller björnar" så jag trodde han drygade på mig bara.. Men när jag vänder mig om så kommer det en älgko med sin bebbe och simmar i vattnet, bara ett par meter ifrån oss. Ja, jag höll på att SKITA på mig.. Jag sa till Kim "nu måste vi springa, kom vi springer" hahah. Han vart helt till sig och tog fram kameran och allt medans jag stod still som.. ja, ett träd. Jag har aldrig sett en vild älg förr och jag har hört att man ska hålla sig borta ifrån dom om dom har sina bebisar med. Men dom tittade bara på oss och simmade vidare, till andra sidan. Där klev dom upp och mamman stod och tittade på oss en stund innan dom gick vidare.. PUH, tänkte jag. Men det där lär man aldrig ska få vara med om igen.. Så när chocken lagt sig för mig så var det verkligen hur häftigt som helst :D Det är inget som händer varje dag, precis.. Hihi! Dessutom nappade 2 fiskar till efter det så det vart sammanlagt 5 fiskar.. 3 var mina.. Och mina allra första i hela mitt liv! Mitt rosa fikespö skrämmer alltså inte slag på fiskarna, snarare tvärtom ;)

Ja, vi drog oss hemåt runt 18 tiden.. Då vart jag sjukt trött. Nu ska vi sätta upp ett nät över spjälsängen, kommer visa kort sen. Kommer bli GRYMT fint!! :) Jag har dessutom spelat in 2 videosar idag när Novalie levde om i magen, laddar upp den ena här som det syns bäst på.. Håll koll på mitten-/höger sida av magen bara :)
Hoppas ni haft en bra dag!! Det har verkligen jag..
































Malin

coolt med älgarna :)

hehe, nån som sparkas å vill ut ;) åhh jag saknar den känslan :/ vill oxå ha bebis igen :)


Mamma

Häftigt med älgarna:) nån film kan ju jag inte se förstås:S får prova igen sen..


Marina

Åh, vilken mysig dag ni verkar ha haft, det är ni värda :) Coolt med älgarna :)



O sötnöten i magen <3



PUBLICERAT: 2010-06-08, 21:06:24 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: