2010-06-22
 12:20:11

BVC

Idag blir första besöket hos BVC kl 13.00 :) Jag är sååå nyfiken på hur mycket hon väger nu. Det ska bli spännande. Efter det blir det en tur ned på stan och lämna in moderskapsintyget till fsk. Hoppas att vi får något brev från skattemyndigheterna idag så man får Novalies personnummer någon gång. :)

I natt har det varit en riktigt bra natt. Vi gick och la oss tidigt igår kväll, efter att Novalie somnat. Sedan vaknade jag runt 00 tiden och gav henne lite mat, tog ungefär 1-1,5 timme så sov hon igen :) Vaknade runt 05-06 tiden och matade henne i kanske 5-10 minuter sen sov hon. Gick och la mig och somnade om, vaknade vid 9.30 imorse och då var man skapligt utvilad. Hädanefter tänker jag lägga mig tidigt när hon somnar så man får tillbaka lite energi i kroppen. Inte roligt alls att vara så trött så man nästan spyr. Himla skönt att vara utvilad idag :)

Nu har tankar kring förlossningen börjat komma ifatt mig. Jag har ju inte hunnit tänkt efter vad jag egentligen upplevt för precis 1 vecka sedan idag. Jag tänkte jätte mycket på det igår kväll innan jag somnade och jag känner verkligen att jag vill göra om det. Jag klarade det utan ryggmärgsbedövning även fast jag trodde jag skulle dö. Nästa gång tänker jag prova med EDA:n för då har jag gjort både och. Jag är stolt över mig själv, faktiskt. Många reagerar när man säger att man hoppade över ryggmärgsbedövningen men jag ville verkligen inte ha någon. Och när jag verkligen ville ha, då var det försent. Tur var väl det ändå! För då bevisade jag för mig själv att jag kunde göra det utan bedövning. Jag personligen anser inte att lustgasen hjälper speciellt mycket, den hjälpte mig att andas bättre bara. Men jag hade nog inte klarat det utan den heller :) Jag kräktes heller inte en enda gång fast folk sa till mig att jag skulle vara beredd på att spy en del. Inte en enda gång :) Jag fick höra av BM efteråt också att min förlossning gick riktigt bra. Den tog ju "bara" 10 timmar från första värken. Dessutom behövde jag knappt sy någonting efteråt, hon gjorde det bara för att det inte skulle svida när jag kissade. Och det var tydligen också ovanligt för förstförderskor, att inte spricka mer än vad jag gjorde. Så det var också skönt :)

Ja, man har lyckats med någonting sjukt bra. Ångrar inte en sekund av någonting alls, det är värt all smärta även om det kanske inte känns så precis när man ligger där. Novalie och Kim är det bästa som hänt mig och det är precis såhär jag vill ha mitt liv. ♥♥


Marie

Grattis gumman! Jag tycker att du var jätteduktig, särskilt med tanke på hur rädd du var i början på din graviditet. (din mamma berättade)

Och vilket underverk ni fick till! Är så glad för er skull och för att du fick uppleva en fin förlossning. Häftigt va?

Kramar från Marie i Värnamo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: