2010-06-23
 13:57:48

Furuvik

Ja, i helgen är det planerat att det blir Furuvik. Antingen på lördag eller söndag. Det blir en födelsedagspresent till Neo, hela familjen åker iväg :) Ska bli jätte roligt. Hoppas bara det är lagomt varmt så lillan slipper ligga i vagnen och svettas. Men som sagt, det ska bli jätte skojsigt att få komma iväg och göra någonting.

Imorse var man uppe tidigt, gick till affären redan strax efter kl 9 tror jag hon var. Gick sen hem till mamma en stund så hon fick gulla med sitt barnbarn lite :) Hon skulle till tandläkaren 12.40 så jag gick med henne igenom stadsparken och sedan hem. Så mysigt att vara ute och gå med Novalie. Älskar henne så otroligt mycket, skulle göra vad som helst för min dotter. Men jag har fortfarande svårt att fatta att hon är min och att jag är mamma. Det känns så sjukt overkligt. Det har nu gått 8 dagar, vart nu de 8 dagar tagit vägen kan man ju undra, och jag njuter hela tiden. Visst att det är jobbigt ibland när hon sover dåligt och man själv inte fått mycket till sömn. Men det är ju såklart värt det till 100% och jag ångrar inte en sekund att vi valde att bli föräldrar.

Det är ju snarare en fördel att bli förälder tidigt, man har hela livet framför sig och man behöver inte känna någon press att man inte hunnit med allt man vill göra. Okej att vissa saker inte kommer att gå att göra men vad gör det? Jag kommer kunna göra det mesta. Resa utomlands te.x .. Det är bara att man bokar en familjeresa :) Jag tror att det är mycket mysigare än att åka på en "fest" resa. Det har jag ju hunnit med också.. Så ja, det känns inte som att jag offrar någonting. Underbart! :)

Jag har nog inte fått den här tillfälliga lilla deprissionen man kan få heller. Jag var ledsen en kort stund i förrgår morse men det har ju sina orsaker. Det hade ingenting att göra med familjelivet eller liknande. Jag mår lite dåligt över saker som hänt tidigare och kan inte riktigt släppa det heller. Jag vet inte hur jag ska göra för att kunna släppa det men det kommer över mig minst 1 gång om dagen. Det är lite jobbigt eftersom jag bara vill må bra nu. Men jag behöver bara titta på Novalie och påminna mig om att jag har det finaste man kan önska sig, en liten dotter som mår hur bra som helst. En nöjd Novalie som sällan skriker :) Det är allt jag behöver! Vad som än händer så kommer jag alltid ha min skatt som förgyller mitt liv, finns ingen som kan ta det ifrån mig..

Nåja, önskar jag kunde berätta lite mer ingående om vad jag menar men vissa av er vet.. Har ju skrivit om det i bloggen tidigare, någonting som sårade mig så djupt och som satt sina spår i mitt huvud. Men onödigt att dra upp allt igen, men som sagt.. Vissa av er vet vad jag menar!

Nu ska jag ned i tvättstugan en sväng, lillan sover och Kim fixar maten. Jag lär även försöka byta namn på bloggen men det kostar pengar så funderar på att byta blogg helt och hållet. Har inte bestämt mig än, vill ju ha kvar denna också.. Kanske värt att betala när man bloggar och har ca 100 läsare? :) Får se..
Ha en bra dag, Puss från mig och Novalie!


Från Pappa

Älskar er mest i världen:)


Marina

Gud va kul att åka iväg till furuvik :) Ni kommr nog få en hel mysig dag där o en bra present till Neo =)



PUBLICERAT: 2010-06-23, 18:56:52 | URL: http://marinaisabell.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: