2010-06-27
 06:17:30

Hmm..

Slutar en nyfödd att äta när hon är mätt? Tänkte på ersättning. 65ml var ingen match igår men fick så dåligt samvete när hon fick äta ersättning så, som vanligt, tog jag fram tutten. Inte hjälpte det! På 7 timmar sov hon 40 minuter, resterande tid var bara barnskrik. Helt slut var jag och har nyss ammat henne igen, hoppas på att hennes hicka slutar snart så hon kan somna om en liten stund innan det är dags att förbereda sig inför Furuvik..


:)

jag kan tänka mig att hon får i sig för mycket och får ont i magen det kan vara därför hon skriker som du säger ,försök att massera hennes mage lite det kan hjälpa....babymassage är väldigt effektivt...du kommer snart att veta vilket sorts skrik det är om hon är hungrig ,blöjan eller har ont det kan bara du som mamma höra helt otroligt är det...men lycka till


eva

men herregud, du matar alldeles för mycket, därför hon hickar och spyr, inte så svårt att räkna ut!

Ta en tur med vagnen så hon somnar istället för att trycka i henne mat hela tiden, det är bättre det!


Angelica

Öh, du behöver inte låta så nedlåtande Eva. Det är inte det lättaste att vara förälder för första gången så skaffa någon annat att hacka på.



PUBLICERAT: 2010-06-27, 17:52:59 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
Linda - mamma till Liam

Liam fick ofta ont i magen från 0-6 månader, Så han fick sempers magdroppar och det är nog det bästa vi någonsin har haft :)



PUBLICERAT: 2010-06-27, 20:19:12 | URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
:)

glömde nämna miniformdroppar finnns på apoteket dom e toppen mellan måltiderna


Linnéas mamma

Låter som när jag fick mitt första barn. Det var hemskt, kände mig maktlös. Men det absolut viktigaste var att verkligen få honom att rapa! Tyvärr insåg jag det för sent, trodde han inte behövde. Men insåg inte att rapen verkligen satt sig på tvären och då tog lång tid att klappa upp. Och som stressad första gångs mamma så trodde jag att han inte behövde rapa och klappade för lite efter varje mål. Vi gav minifom det fungerade så där. Jag undvek även dricka mjölkproduter och äta stark mat. Men jag tror det bästa hade varit om jag stessat ner och hade ron att bara vara. Men ta det lugnt och massera magen ut och gå med vagnen eller åk bil. Det brukar fungera och man får en liten lugn stund.


:)

glömde nämna miniformdroppar dome toppen mellan måltiderna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: