2010-06-25
 13:14:33

Min film till vår dotter


Emma

vilken fin film du gjort.



jag har läst igenom din blogg sen du kom hem, å jag kommenterar allt här!



Man lär sig efter ett tag att skilja på skriken - jeppe hade ett skorrande läta på sitt skrik när han var hungrig, det lärde vi oss fort. när dom är så pass nya som Novalie är nu, så vill dom egentligen bara 4olika saker; äta, sova, ont i magen eller byta blöja! Se till att hon rapar ordentligt! har hon mycket magknip tycker jag du ska köpa en flaska SEMPERS MAGDROPPAR, visserligen kostar den över 150kr men det är det verkligen värt. 5dr/dag istället för 10st varje gång med minifom! Vi körde med sempers magdroppar på jeppe i 3 månader och nån enstaka gång även minifom! det viktigaste är att dom rapar, eller får prutta -så luften kommer ut :)

Kluckar det i magen när hon ätit - är det luft kvar!



Se till att vila allt du kan, du ska inte känna att du är osocial -du är ju precis nybliven mamma - du ska lära känna ditt barn, ta hand om dig själv! jag försökte sova när Jeppe sov, men det var svårt, eftersom man har så mycket man "Måste" göra när dom sover. När dom blir äldre sover dom kortare stunder så utnyttja tiden att åtminstone ligga ner å vila när hon sover så pass mycket som hon gör den första tiden.



mera tips får du sen! :)

*kram



PUBLICERAT: 2010-06-25, 22:21:11 | URL: http://pemsan.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: