2010-06-19
 07:12:06

Svårt

Herregud vad svårt det är att veta vad hon egentligen vill. Men nu har jag åtminstone lärt mig att jag inte kan stoppa tutten i munnen på henne så fort hon skriker. Vart amning typ varannan timme och det slutade med att hon fick ont i magen istället :( Det är bara sååå jobbigt när hon inte kan somna och skriker fast hon nyss blivit matad. Men det är säkert magen som krånglar, det är bara stå ut och försöka vagga henne till sömns :) Tog 2 timmar att få henne att somna i natt men sen sov hon 3 timmar innan det var mat dags igen. Skönt!

Man lär sig med tiden, hon är ju trots allt bara 4 dagar gammal än. Men hönsmamma som jag är kan jag inte ens lägga ned henne i spjälsängen och sedan gå därifrån om hon fortfarande är vaken. Det är ju bara att gå tillbaka om hon börjar skrika men näääärå. :P Måste lära mig att släppa liiiite för annars blir det ju bara jobbigt. Hon dör ju inte av att ligga vaken i sängen, haha. Min plutta!

Idag kommer pappa hit också och ska träffa sitt barnbarn för första gången :) Man känner att det inte kommer bli mycket av den sociala biten men det förstår han säkert. Man är ju trött och sliten än och får ju inte världens bästa sömn på nätterna. Men samtidigt känner man sig stressad över att man inte kan vara så social men det är bara gilla läget för så är det när man har nykläckt bebbe ;) Nä, nu ska jag försöka få henne att somna så jag kan sova en liten stund till. Later!


Pappa.

:) :) :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: