2010-06-26
 21:41:35

Tröttsamt

Okej att det är jätte mysigt att amma, om man inte behöver göra det 4 gånger på 3 timmar. Uscha, det tar på krafterna att sitta med tutten i munnen på henne jämt och ständigt. Tycker inte hon gör något annat än att äter.. Satt och funderade på om hon gör det bara för att.. För kan hon verkligen vara så hungrig? Jag vet att jag har mycket mjölk, det sprutar bokstavligt talat ur dom. Så det kan inte vara brist på det. Hon spyr varje gång hon har ätit, mer eller mindre. Känns som hon äter bara för att hon vill ha tutten i munnen.. Hon tar inte napp heller :/

Imorgon ska vi till Furuvik och jag känner verkligen inte för att behöva stanna varannan timme eller oftare för att ge henne mat. Då kommer vi inte ens hinna gå igenom parken innan allt stänger för jag ska behöva sitta ned så ofta.. I och för sig så sover hon bra i vagnen *peppar peppar* men man vill ju vara på den säkra sidan. Därför funderar jag på om jag ska pumpa ur i flaska så jag slipper amma hela tiden? Därimot vet jag ingenting om hur man förvarar mjölken. Kan man ha den i flaskan under dagen eller blir den dålig? Ska den vara ljummen så man måste värma den eller rumstemperatur? Hoppas någon vet innan imorgon bitti..

Jag blir så trött av amningen. Man är ju som en zombie hela dagarna.. Kanske ska ta upp med BVC på tisdag att det börjar bli jobbigt .. Man sitter och ammar hela dagarna plus att man ska upp 2 gånger på natten också.
Ja, det suger verkligen energi. Mm, inte vet jag. Kanske är helt normalt att dom vill äta såhär mycket.. Alla barn är väl olika. Tack gode gud att hon IBLAND (sällan) kan sova med 4 timmars mellanrum på natten. Dom nätterna är guld värda..

Jaja, man ska väl inte klaga när man har det finaste i världen! Men det blir jobbigt ibland bara, hoppas det är tillåtet. Haha.. I natt var sjukt jobbig, hon skrek och jag försökte mata henne fast det var förmodligen ett annat skrik än just "jag är hungrig".. Jag får verkligen panik när hon inte slutar. Bara för att man är van att hon bara vill ha mat.. När det är annat skrik så vet jag inte vad hon vill och jag känner mig så jävla maktlös. Man tar allt på blodigt allvar, det skär ju i hjärtat när ens bebis skriker och man inte vet vad som får henne nöjd. Till slut la jag henne på soffan och sa till Kim "Här, varsågod. Nu orkar jag inte mer".. Hade då gått runt med henne lääänge, vaggat henne och försökt få henne att äta .. Ingenting fungerade och jag var så JÄVLA trött kan jag säga.
Han tog barnbilstolen och satt henne i den, gungade henne lite och sen vart det tyst. Hon kanske hade ont i magen eller bara var riktigt trött. Jobbigt som fan var det och grinade gjorde jag..

Får se hur man beter sig.. Kanske är bra med lite ersättning emellan åt..
Imorgon blir det i alla fall Furuvik och jag hoppas att det blir en bra dag. Hoppas ni haft en trevlig midsommar!


mikaela

mjölken klarar sig 3 timmar i rumstemp... Sen ska den värmas i vattenkranen till 37 grader.


Anonym

du är så ärlig och öppen i din blogg, jag ska själv bli mamma snart och det känns skönt att läsa om hur första tiden kommer att kunna vara och att det är helt normalt att få gråta när det känns lite för jobbigt! :) Grattis till dottern! :)


blondstar - mamma till max

tröka med nappen.. max vägra oxå men åt jämt så inte förrens han va ca 3 mån började jag med nappen o tröka och den hjälpte verkligen, men man får kämpa o trycka i den så om lär sig, de är ju en annan sugteknik! men jag förstår för han hade oxå alltid tutten i munnen o skrek han fick han tutte för jag ville inte höra honom skrika men till slut orkar man inte. de där med o pumpa ut vet jag mindre om, men ha flaskan i kylväska så borde den ju hålla sig!



PUBLICERAT: 2010-06-27, 00:41:23 | URL: http://blondstar.blogg.se/
Anonym

Testa byt napp! Det finns ju olika nappar och sugploppen ser olika ut.



Min dotter tar bara nappen från "phiilps" den är rak och har liten sugplopp.Finns även andra raka men dom har större sugplopp och den vägrar hon. Även den med böj på.


Anonym

Prova att köp olika nappar silikon tog inte min son han tog bara latex och håll nappen i munnen på henne ett tag och gnussa den lite gran i munnen på henne så kanske hon får grepp om den.. det brukar vara svårt för dom i början men det är bara att försöka så ofta som möjligt.. jag förstår dig att det är jobbigt då kan du tänka dig hur det är att vara ensam stående med en nyfödd liten.


angelica

ahha det är fullt normalt första tiden att äta så innan dem kommer in i rutiner Davine och grabbarna kunde äta var 20 min om det va så,det brukar lugna ner sig,va glad så länge hon ammar och byt ut nåt mål med ersättning/pump,sen har man börjat"tröst" amma är det svårt att bli av med:P och napp ja det är bara davine som tagit det sen bebis vet hur du menar med kväljningar men då är det oftast om dem sj inte suger tag om den att vi mammor sätter in den,rör den lite mot kinden så sugreflexen kommer så hon letar reda på den:)) ringer imorgn..natti gummsan hoppas du får sova:)



PUBLICERAT: 2010-06-28, 01:00:32 | URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: