2010-03-22
 14:26:41

Förlossningen

Igår, efter att vi hade firat Kim och kommit hem, så fick jag ringa förlossningen. Jag hade inte känt min bebis sedan kvällen innan och försökte med allt. Dricka iskallt vatten, la mig och vilade på sidan, spelade musik och "buffade" på magen men ingenting hände. Jag fick panik och ringde, dom tyckte jag skulle komma in på en gång och självklart brast man ut i gråt. Jag ville inte ens tänka på vad jag skulle göra om lilla hjärtat hade slutat slå på henne. Vägen in till förlossningen kändes som en evighet och jag mådde så sjukt illa! Vi fick komma in med en gång och göra ultraljud. TACK OCH LOV så slog hennes lilla hjärta på där inne precis som det skulle göra, allt såg bra ut. Mätte även kurvan och allt såg bra ut där med. SKÖNT. Herregud, vilken lättnad. Jag var så jävla rädd alltså. Vill aldrig ha den där känslan i kroppen igen. Hon hade även vänt sig med huvudet nedåt. Jag vart lite chockad att hon redan har gjort det men hon som gjorde UL sa varken om det var normalt eller ej eftersom jag bara är i vecka 30 än. Men antar att det inte är något onormalt med det. Men då fick jag förklaringen till varför jag har känt ett sånt tryck ned mellan benen och i ljumskarna, har sjukt svårt att gå. Det är för att hennes lilla huvud ligger där :) Jaja, hon får ligga hur hon vill för mig bara allt är bra där inne. Tack gud för det!

Imorse knallade jag hem till mamma igen runt 7.30 tiden för det är ju full rulle med rust hemma. Har ingen lust att sitta där rakt upp och ned när dom dessutom täckt över alla möbler. Finns ingenstans att sitta ens. Tyckte lite synd om katterna när jag var hem runt 12 tiden, dom har ju ingenstans att ta vägen. Men dom får väl stå ut ett par dagar till .. Man får ju dra bort plasten själv sen på eftermiddagen och sätta tillbaka den på morgonen. Drygt bara att jag inte kan vara hemma på hela dagen, redan från runt 7 tiden på morgon :/ Mamma får stå ut med mig ett par dagar, haha.

Vi har hunnit med ganska mycket idag så klockan har ju gått sjukt fort - som alltid när jag umgås med mammi! :) Först var vi till brorsan, jag passade Neo medans dom städade där uppe. Runt 12 gick vi förbi mig och kollade hur långt dom kommit i lägenheten, oj säger jag bara. Dom hade inte ens börjat tapetserat utan bara målat taket. SUCK, hoppas dom snabbar på med tapetseringen sen. Efter det åkte vi iväg och åt och var in på Rusta en sväng. Vi köpte en likadan matta, skit snygg!! 79 kr för den, en sån där smal och lång som man kan ha te.x i hallen. Ni kommer få se kort sen när rusten är klar :) Nu sitter vi hos mammsen igen och väntar på att klockan ska bli 16 för då ska hon lämna in bilen på en verkstad och få ena framlyset fixat på bilen.

När rusten är klar sen, då ska jag och älskling in på Ikea och köpa några hyllor :) Om ekonomin tillåter så kanske det blir en till byrå som vi kan lägga pluttans kläder i, om inte annat så köper vi den nästa månad. Ja, resten av veckan har jag väl inte mycket för mig. Kommer pyssla mycket hemma när allt är klart, längtar som en dååååre! Jag har verkligen inte trivts där så som det sett ut. Sprickor i väggarna osv. Nu kommer det bli fina firren! :) Ja, men det var väl allt för nu. Hoppas alla har en bra dag i detta underbara väder!!


sofie

Det är inget onormalt, Melvin fixerade sig jätte tidigt när jag väntade honom! Lovis däremot fixerade sig aldrig riktigt, hon låg "löst" hela tiden :)



PUBLICERAT: 2010-03-24, 16:05:11 | URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: