2010-03-21
 09:35:02

Orkar inte mer

Ne, alltså. Nu får det fan vara nog! Jag orkar inte med dessa katter längre. Eller ja, denna katt kanske jag ska säga. För det är bara en utav dom 2 vi har som det måste vara nå allvarligt fel på. Vi har faktiskt försökt med allt nu, energin är slut med att fortsätta försöka. Jag älskar mina missar men det finns ingen människa som skulle orka stå ut med allt som vi får stå ut med. Vi kastrerade ju honom i hopp om att han skulle bli lugn. Nejdå, han håller på exakt som han gjort hela tiden. Bara går runt och skriker, släpper vi ut honom på balkongen så börjar han skrika där ute också. En riktigt klump är han, hoppar upp på fönsterbrädorna och river ner allting !! Vet inte hur många fina prydnadssaker han haft sönder för mig nu...

Men jobbigaste av allt är när han skriker. Han har fortfarande det där "kåt"skriket kvar och jag överdriver INTE om jag säger att han håller på 24/7. Förutom de jätte korta stunderna han sover. Leker med saker på nätterna så man vaknar för han är inte normal och leker med sina råttor. Nä, han hoppar på pappsäckar, biter sönder påsar eller tar min gigantiska rakhyvel i munnen och springer runt med. SUCK! Jag vet att jag gnäller mycket nu. Jag hatar bara att behöva ta ett beslut som jag absolut inte vill. Jag ger inte bort han till någon annan, den människan skulle bli galen. Utan tvekan! Så, det finns ju bara ett alternativ. Han mår inte bra, det är ju uppenbart. Vi mår kasst av att han beter sig så. Och han mår sämre av att vi skäller på honom hela j-vla tiden. Funkar liksom inte! Kommer ju absolut inte funka med en bebis i huset, han kommer väcka henne hela tiden.

Dessutom är han väldigt hårdhänt. Man får passa fötterna, han tror att dom är leksaker bara av att man går. Och han gnager på en! Han gnager på fötterna och händerna så det går nästan hål i huden. Min vänstra hand har sett helt sönder trasad ut pga hans tänder. Och han bits när man kelar med honom? Tänk om bebis ligger på golvet, jag kan garantera att han går fram och biter henne. Det är nog f-n värre än att ha en hundvalp hemma!

Ja, ne.. Behövde få gnälla av mig lite känner jag. Jag kommer gråta blod och det hugger i mitt hjärta av att tänka på att ta bort honom. Men tyvärr så finns det inte så mycket annat alternativ. Han är helt enkelt inte normal heller.



Här är Sessan & Sotis när dom var lite mindre.
Vad oskyldiga dom monsterna ser ut :)


kattägare

Du ska ju absolut inte behöva ta bort honom, ge han till katthem eller till någon som bor ute på landet eller liknande så han får vara en utekatt. För han vill säkerligen vara ute och därför protesterar han.


Rebecca

Usch, det låter verkligen som om han inte mår bra =( Det är ett jobbigt beslut som du måste ta men tänk på bebisens bästa. Om du tror att det är nån fara me Novalie och katten så måste du nog tyvärr avliva missen =( har själv två katter (hanar) som jag älskar mer än allt annat och jag skulle aldrig kunna tänka mig att avliva nån av dom men mår dom inte bra och utsätter människor för fara så måste man inse att det bästa är att ta bort dom. Lycka till med va du än beslutar. kramar



PUBLICERAT: 2010-03-21, 15:57:42 | URL: http://bekizzens.blogg.se/
lisa

katten mår med all säkerhet inte dåligt, han är en satunge bara. så att ta bort honom "för att han mår dåligt" funkar inte.

men, man ska inte ha dåligt samvete för att man väljer att ta bort sina djur, det är ditt val och ansvar.

det är dock väääldigt vanligt att katter är sådär, det är mer regel än undantag.

om han inte är för fäst vid er så skulle jag ge bort honom åt någon djurvän.

han behöver nog en hel del kärlek och tålamod bara.


lisa igen

MEN - han är ingen katt man vill ha med bebisar!

I get that :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: