2010-03-17
 07:56:46

Värk i magen

Inatt vaknade jag kl 02.30 för att gå och kissa. Sedan började en konstig värk i magen. Den kom med jämna mellanrum, gjorde inte ont men den slutade aldrig. Magen började bubbla som attan och det tog säkert 2 timmar innan jag kunde somna. Vaknade 6.45 och värken var fortfarande kvar :S Fast nu lite kraftigare än innan. Ringde förlossningen men dom trodde inte att det var värkar som kan påbörja förlossningen utan jag skulle kontakta MVC när dom öppnar och be om en tid idag. Bebis sparkar som vanligt och verkar må bra men jag är fortfarande orolig. När jag själv inte känner igen denna typ av värk och att den kommer, håller i ett par sekunder, släpper och återkommer efter max 1-2 minuter? Jaja, får lyda deras råd helt enkelt. Men jag personligen känner på mig att det är någonting annat än te.x UVI eller en vanlig infektion, som dom på förlossningen sa. Men dom kan ju mer än mig, det är ju trots allt första gången jag är gravid och jag har ingen aning, egentligen, om vad denna värk är.

Jag vet ju inte hur en normal värk känns, sån där som man får innan man ska föda. Om de allra första gör ont eller om de bara känns att det värker. Och det är inte som en mensvärk, denna värk jag har sitter rakt över magen. Inte långt ned och inte långt upp, utan precis i mitten. Ja, det återstår och se vad dom på MVC säger. Är inte "super taggad" på en gyn kan jag säga, men det blir nog så ändå. Hoppas alla andra sovit gott i alla fall!

Skriver senare och berättar vad som hände..



sandra-15 år & gravid!

Veckans blogg-tävling på gång! Vill du vara med och tävla? :)



PUBLICERAT: 2010-03-17, 08:44:34 | URL: http://mammafemton.blogg.se/
emelina

vilken fin mage du har (:



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: