2010-03-30
 12:05:49

Vart nervös igår

Igår kväll kände jag bara hur det högg till nere där och 2 minuter senare var jag på toa. För att ge er lite äckliga detaljer så var det slemproppen som gått. :O Jag vart riktigt nervös då, alltså. Läste om det på internet och det är ju en början på förlossningen även om det kan dröja veckor innan bebis kommer. Bestämde mig i alla fall för att ringa förlossningen nu, bara för att tala om att den kommit ut. Det var tydligen inget ovanligt men jag skulle ändå hålla koll så inte värkarna börjar för tidigt. Jag känner att hon vänt sig nedåt med huvudet igen, trycker liksom på. Men det är bara skönt om hon lägger sig till rätta, då vet man att man förhoppningsvis slipper vändnings försök osv sen. Jag var faktiskt inte så orolig, mest bara lite nervös om det var så att någonting var på gång. Men nu är jag lugn och jag har inga värkar så. Har känt av lite mer än vanligt men blir det något mer så är det ju bara att ringa in .. Ska ju till BM på torsdag också så kan ta upp det med henne då.

Sitter just nu hemma hos mamma, gick hit och lånade telen så jag slapp ringa från mobilen. Jag har ingen aning om vad som händer idag, är rätt trött (som vanligt) så blir väl bara lugnt. Imorgon likaså för då har jag tvättstugan och en MASSA jäkla tvätt. Så drygt.. Men det måste ju göras det också. :) Lite finare väder idag, skönt! Men solen kommer och går, stannar inte nå längre stunder precis. Jaja, hellre det är snö och regn. Hoppas alla snälla har en bra dag! :)

Ps. Sluta kommentera, jag godkänner dom i alla fall inte. Läs inte min blogg heller om ni stör er.
Hade inte spelat någon roll om jag använde namn eller ej, hon hade vetat precis vem jag menade i alla fall.
Och för sista gången; Kalla inte mig för sjuk, är som sagt inte jag som ljuger om en hel graviditet.
den som gjort det, kan man kalla sjuk.


sandra blom

grattis till graviditeten, det med slemproppen är inget du behöver oroa dig, det återbildas på nytt. min kom lite första gången vid vecka 27, sen kom den lite då och då. så länge det inte är nått blod i den, då brukar det vara tecken på att det kan vara nära.men jag födde båda barnen i vecka 38 och 39.

lycka till med allt



kram/sandra



PUBLICERAT: 2010-03-31, 00:55:28 | URL: http://saandrablom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: