2010-05-06
 19:01:12

BB informationen

Jag skrev inget inlägg igår för det var full rulle här och vid 22 gick jag och la mig. Men BB informationen var helt suverän! Det tog 2 timmar men vi hade en barnmorska med som berättade allt på ett så spännande och bra vis så tiden gick snabbt ändå :) Vi fick höra lite om amning, tiden på BB och lite blandade saker. Fick även en liten rundtur inne på BB avdelningen, såg en del nyfödda bebisar också ♥ Den chansen, att få denna information och rundtur, tycker jag att alla ska ta. Det är så nyttigt och många funderingar omkring BB får man svar på :) Det enda jag hoppas på är att vi inte behöver dela rum med någon. Rummen var även väldigt små och trånga men som tur är så bor man ju bara där mellan 1-2 dygn. Det var dyrt för pappan att vara där, 200 kr per natt och då ingår inte mat eller någonting. Det enda han får är en säng, täcke och kudde. Därimot kostar det 80 kr per dygn för mamman och då ingår frukost, lunch och middag. Jag undrar dock om inte jag bor där gratis eftersom jag har frikort på sjukhuset? Någon som vet? I vilket fall så är det inga stora summor för mig.
Men som sagt, jag rekommenderar alla föräldrar att gå på den :) Bara plus!!

När vi åkte hemåt så åkte vi direkt och handlade lite, åkte hem och åt korv med bröd. Sen satt vi igång och bakade :) Har ju ärvt en matberedare efter mormor, grymt bra är den. Hon köpte ju bara kvalitéts grejer, ett bevis på det är ju kastrullerna med 24k(?) guld i ;) Lite VÄL lyxigt, haha. Jaja, i alla fall så bakade vi bullar. Första gången jag gjorde det själv. Har ju faktiskt alltid sagt att jag aldrig kommer baka bullar för när man sett mamma gjort det så känns det som att det är så krångligt. Men det är det ju inte! Vi gjorde kanel- och vanilj. MUMS.
Jag bakade även en sockerkaka medans bullarna skulle jäsa hela tiden, 80 minuters jäsning sammanlagt. Men när det var klart så vart det riktigt gott. :) Kul att man lyckades första gången också, det enda misslyckandet vart att dom var bränd i botten men då vet man tills nästa gång att man ska göra på ett annat vis. Eller ja, inte för att jag vet hur man undviker att dom blir bränd då :P Kanske hade undervärmen på ? Jag vet inte..

Ja, och idag bytte jag ju vecka också :) Nu räknas jag som fullgången. WOHO! Sjukt vad tiden gått, eller hur? Men nu är det inte långt kvar. Snart så är hon här hos oss! Just ja, en sak till om BB. Man får inte ha besök där på avdelningen, tyvärr. Man får gå ut i hisshallen och träffa folk men jag har inte bestämt mig än om vi ska vänta tills vi kommer hem och bara skicka MMS bilder till de närmaste eller om dom ska få komma dit och träffa henne i några minuter. Jag vet inte om jag vill släpa ut henne i korridoren när hon är nyfödd för det är ju endå som barnmorskan sa igår "Det är ju faktiskt ett SJUKhus, folk är där för att dom är sjuka och BB avdelningen är den enda "friska" avdelningen". Men ja, det visar sig hur vi känner då.. :) Ville bara säga det för jag vet att det är många som förväntar sig att få komma dit men tyvärr så är det ändrade regler. Bara mamman, pappa och barnet som får vistas på BB avdelningen.

Annars idag då.. Jag klev upp 8 imorse, puh. Men somnade ju runt 22 så det är väl inte så konstigt. Sovit många timmar ändå :) Mamma kom hit runt lunch tid och fikade och pratade lite :) Hon tog även med sig täcke till spjälsängen. Hihi! Efter det var jag så grymt trött så jag slängde mig i sängen och sov ett par timmar. Vaknade när mamma ringde och berättade att hon hittat en billig säng. Klev upp och strax efter kom älskling hem från jobbet :) Nu har vi nyss ätit kyckling och potatissallad *mums* så man är mätt och belåten.

Novalie rör sig för fullt i magen ♥ Om ni undrar varför jag sällan skriver Novalie är för att jag vill på ett sätt vara lite försiktig med namnet, man vet ju aldrig om hon ser ut som en liten Lovisa(?) te.x när hon kommer ut. Fast vi har ju på ett sätt bestämt oss för Novalie så det blir nog så också. Mammas hjärta, i alla fall, börjar nog tycka att det är lite väl trångt där inne vilket det ju är också. Hela magen rör på sig ibland när hon trycker ut stjärten (som jag tror att det är) och grejar. Ibland känner jag som en vibration längre ned på sidan av magen. Undrar om det blir att hon skakar i armarna när hon sträcker på sig? Kan det stämma? För det är när jag känner att hon rör på sig som jag ibland känner av den där vibrationen. Lite läskigt, faktiskt :P Men så är det. Hoppas hon vill komma ut snart, längtar så sjukt mycket tills jag får se min lilla ängel. Inte bara får se utan också får känna på henne, lukta, gosa, pussa och mysa :) Åhh.. Mammas lilla ängel.. Och pappas, såklart ;) ♥

Ja, detta vart nästan en novell att läsa ;) Hoppas ni finner det lite intressant i alla fall eller bara har tråkigt. Haha!
Hoppas ni alla har haft en bra dag..

Ps. Och Sandra - Det pirrar i min kropp också av att veta att hon snart är här ;) Det är inte långt kvar för er heller och vi ska ha sååå mysigt med våra bebisar i sommar! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: