2010-05-18
 13:27:46

Lista

Kolla på denna och kommentera om ni ser att någonting fattas ;)

√ Kläder (Stl 50-68) - Klänningar, Bodys, T-shirt, Byxor, Blöjtrosor, Strumpbyxor, Strumpor
√ Blöjor (Olika kilon)
√ Nappar
√ Nappflaskor
√ Barnolja
√ Barnschampoo
√ Tvättlappar
√ Snuttefiltar
√ Plädar

√ Skötbord
√ Spjälsäng
√ Vagn
√ Barnbilstol
√ Påslakanset (Både vagn & spjälsäng)

Ska köpas:

→ Febertermometer
→ Alvedon
→ Puder
→ Salva


....

Bröstpump!! Den har jag Inte klarat mig utan även fast jag ammar. För att hjälpa till att få i gång amning kan man sitta o pumpa.. även fast det kanske inte kommet nått så stimulerar det. :) Och så kan man pumpa om pappan ska ge mat om du är borta.

Om du nu ska amma villsäga!



Bärsele, det är också en grejj som jag inte hade klarat mig utan. Att ha båda händerna fria! Bebisen måste dock väga mer än 3,5kg!



Mobil. Det tycker min jänta är jätte roligt o ligga och titta på i spjälvsängen när den snurrar och spelar en melodi ;)



En solhatt!


:)

En liten vit mössa som är som en hjälm liksom jätte bra dom ,dregelhaklapp finns på willys jätte söta:) salvan som e bäst för röda stjärtar heter inityol ,nappflaskan ska va den som inte luften kommer ner i magen lite grövre än dom där smala,


Johanna

Köp en nosfrida på barnenshus!! Det bästa jag nånsin haft. Perfekt när dom små blir snoriga, läskigt i början men du vänjer dig! Köp renässans näsdroppar oxå!



PUBLICERAT: 2010-05-18, 21:42:55 | URL: http://johannaheinola.blogg.se/
Emelie

Näsdroppar och en "sugasnor sak".. Vidrigt när dom blir sjuk i början och knappt kan andas.



Sen kan det vara väldigt bra att ha ersättning hemma, utifall att! Inte så roligt om man får problem med amningen. Min bröstmjölk bara "tog slut" och sen fanns det inget mer, och såklart hände det på kvällen då ingenting var öppet. Så vi hade en enorm tur att vi fick ersättning några veckor innan av grannen som backup..



PUBLICERAT: 2010-05-18, 21:46:48 | URL: http://emelej.wordpress.com
angelica84

pump,ammningsnapp,miniform el semper droppar,näsfrida,ersättning...snart e hon här<3



PUBLICERAT: 2010-05-20, 21:05:45 | URL: http://davinekevinelias.blogg.se/
Anonym

Badbalja, myggnät till liggdelen, parasoll till vagnen, pyjamaser, skötväska, babysitter, babybok?

Tops att göra ren naveln med om ni inte har det hemma redan.

Nappflaskan bör vara MAM,s med avtagbar botten och större napp som påminner mer om en bröstvårta för barnet.

Tänk på att alvedon, både flytande och suppar, är för barn över 5kg eller äldre än 3 månader.


Johanna Wendel

Hej vännen! :) Eskimå här!

Såg att du skulle köpa alvedon, men tänk på att fråga bvc ifrån vilken ålder man kan ge det från koemr inte ihåg men både näsdroppar och alvedon. Näsdroppar har jag för mig var 3 månader nånting. Ett tipps kan vara att köpa topps! Skit bra när man gör rent vid navelsträngen o öronen :) Lycka till med bebisen!! :)) Du en sak till, köp zylokain. Du vet bedövningssalva. kan vara bra att ha den efter förlossningen. En sak till, bepaten salva om du har tänkt o amma många får såriga bröstvårtor och det är fan inte skönt så bröstvårteskydd fins på apoteket och bepatensalva. GULD värt!=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: