2010-05-27
 22:24:28

Nya möbler

God kväll :) Jag kan säga att jag är helt slut nu. Vi har hållt igång från 10 imorse fram till.. ja, nyss typ? Vi åkte ju till Jysk imorse och letade säng. Åkte därifrån med säng, bäddmadrass, bäddsoffa(!), kuddar och lite smått. Tänkte att när vi ändå hade släpvagn och höll igång så åker vi till Ikea också. Där köper vi matbord med stolar och vardagsrumsbord eftersom vårat var fallfärdigt. Ja, det vart en hel del nytt alltså. Precis allt vi behövde :) Och kan säga att det känns så underbart skönt att ha fått allt gjort nu innan bebis kommer. Slipper man tänka på det.
Jag är super nöjd. Så nöjd som det bara går att bli. Men fy f*n vad slut jag är nu. Har inte gjort så jätte mycket idag men för att vara höggravid, ha ont och allt det där så vart det ändå en jobbig dag. Skruvade ihop vardagsrumsbordet och det var ju en miljon skruvar till det. Var ganska bökigt och jobbigt att sitta på golvet och få ihop det. Magen är ju så mycket i vägen som den bara kan bli :P Men det gick även om det tog sin stund..

Och självklart har jag knäppt bilder ;) För en gångs skull.. Sovrums bilden vart väl inte så bra men den får duga :) Det enda som fattas där inne nu är ett överkast till sängen men det är så grymt svårt att hitta. Vi har numera 180 säng istället för 120 ;) Så nu kommer man sova lite skönare. Dubbla bäddmadrasser också.. Underbart..

Ja, våran soffa gick på 500 kr. Den har kostat 5000 kr.. HALLÅ ELLER :) Vi hade grym tur. Vi kom dit 09.50 och då hade dom redan öppnat så självklart var de 2 sofforna som var på rean sålda redan. BUHU, jag fick nästan ångest då jag såg att sofforna kostat 5000 kr och över 5000 kr och var nu nedsatta till 500 kr. Det är alltså visnings exemplar och därför var dom billiga. Men turen var på vår sida och ena soffan ville inte köparen ha längre så då fick vi den!!! :D Även en bäddsoffa. GRYMT. Det var nog första och sista gången man lyckas göra ett sånt kap ;)

Nu har vi fått ihop allt i alla fall efter en hel del med skruvande. :) Efter att vi var klar med allt gick vi iväg en snabbis till mamma. Min moster & hennes fru har nämligen kommit hit nu ikväll så ville gå dit och säga hej :) Har inte träffat dom på... sjukt länge? Långt över 1 år i alla fall. Dom är från Göteborg :) Och imorgon har ju mamma sin 50 års fest också. Kul :) Hoppas man inte har så jätte ont men dit ska jag i alla fall.. Kommer bra med folk!

Ja och sen var jag övertygad om att mobilen skulle komma. Och ja, den kom. Men till fel utlämningsställe!! Den kom till Coop Extra (ligger i Vallhov, en bra bit ifrån mig) och skulle egentligen till Konsum Enen eftersom det ligger här och där hämtar jag alltid ut mina paket. Jaja, självklart skulle det krångla men det gör inget. Jag vet att den kommer imorgon åtminstone och jag har nog aldrig orkat suttit och pillat med den nu ikväll ändå. Jag är så trött så jag mår illa och längtar tills jag ska lägga mig i våran nya stora säng ;) Funderar på att duscha först men vet inte om jag orkar. Min rygg är fan helt pajj nu. Har så ont när jag går så det är sjukt.. Hoppas det gått över till imorgon! Har nog bara ansträngt mig lite för mycket idag. That's life! ;) Nu ska jag inte uppehålla er mer och här kommer lite bilder med. Sov gott mina kära vänner!

Ps. Ursäkta de dåliga bilderna.



Köksbord med stolar från Ikea


V-rums bord från Ikea, bäddsoffa från Jysk


OJ, vad skrynklig kappan är. Såg jag nu ;) Får stryka. Ursäkta ;)
180 sängen ifrån Jysk.


Min mage vecka 40 ♥


Novalies sovplats ;) Ska dock köpa nytt spjälskydd, passade inte riktigt in och var lite för kort.
Hello Kitty påslakan ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: