2010-05-12
 07:50:40

Paranormal Activity

God morgon mina fina vänner :) Härligt att vakna till ännu en solig dag. Älskling drog precis iväg till Distriktveterinären i Valbo med min bebis, alltså Sessan, för en sterilisering. Stackars liten, vad rädd hon kommer vara. Vi var faktiskt där igår med henne efter att jag såg att hennes underläpp/käke var alldeles sne och svälld. Trodde först hon hade slagit käken ur led efter att ha misslyckats 2 gånger med att hoppa över från grannen till vår balkong. Istället ramlade hon ner och jag hörde dunsarna båda gångerna. Skulle sedan släppa in henne på framsidan då jag upptäckte att hon såg konstig ut. Då fick Kim åka hem ifrån jobbet och titta på henne och vi drog sedan direkt in till veterinären i Valbo. Dom konstaterade att det var ett getingstick och hon fick en spruta.

Som tur var la sig svullnaden redan samma kväll, igår kväll alltså. Idag var den helt borta :) Tur! Och när vi ändå var där så bokade vi tid för sterilisering och förhoppningsvis slutar hon kissa inne nu med. Det jobbiga är att dom ska ju hållas inomhus i 10 dagar efter ett sånt ingrepp och hon är ju ute katt. Det innebär alltså att jag kommer få stå ut med en j*vla massa krafsande på balkongdörren och skrikande. BLÄ! Men jag lär väl stå ut. Får försöka vara hemma så lite som möjligt, haha. 10 dagar är ganska lång tid, hälften av vad jag har kvar till bebis kommer ut. Men jag hoppas hon håller sig någorlunda lugn. :) Nu tycker jag bara synd om henne när dom ska operera min lilla snutta. Men men, det går nog bra.

Anledningen till att vi åker till Valbos veterinär är för att dom i Sandviken är så sjukt otrevliga jämt. Den där norska veterinären dom har, henne orkar man inte ens träffa. Alla gånger jag varit där (vilket är några stycken) så blir man aldrig bemött på ett trevligt sätt. Varken i receptionen eller av någon annan. Valbo är raka motsattsen, där är dom så jätte gulliga. All personal är trevlig och glada. Sånt mår man mycket bättre av ;)

Ja, så var det med det. Igår kväll kollade vi på Paranormal Activity och den var läskig! På ett bra sätt. Dom som gillar att se filmer där man konstant sitter och spänner sig borde se den! Fast det är ju en annorlunda film, se trailern nedanför om ni inte sett den redan. Men jag gillar den! :) Älskar filmer där karaktärerna filmar själv, blir så mycket mer verkligt då. Jaja, kolla på den vettja!! Ni kanske tycker helt olikt mig.. :)

Vad händer idag då? Jo, först ska Sessan hem igen runt 12 tiden. Sedan har vi tid hos barnmorskan kl 15 tror jag. Får kolla lite nogare sen :) Ska bli kul att gå dit igen! Känns som det var längesen nu. Jag har ju en fråga, om man kan veta om det är en stor eller normalstor bebis på det där måttet man tar över magen? Vet ni eller ska jag fråga barnmorskan kanske.. Lämna gärna en kommentar isåfall! :) Alla tror att jag kommer få en stor bebis men det hoppas jag inte. Alltså, inte värsta mini sumobrottaren. Hon ska ju faktiskt ut ur mig också :P
Jaja, det visar sig. Höhö..

Vecka 21 får jag min nya mobil också. Jag är en väldigt ivrig person och vill ha allt på en gång när jag beställer. Så att vänta 2 veckor på min nya telefon känns som en freaking evighet! I want it NOW. Men men, den var slut på lager när jag beställde så .. Är väl illa tvungen att vänta, kan ju inte trolla fram den ;) Igår kom även ett paket från Lindex som vi ska hämta ut, innehåller lite babykläder och sådär. Fast i lite större stl då vi har såååå mycket i 50/56 redan. Det är min man som har beställt det faktiskt :) Gulliga han! Hehe..

Ja, det var väl allt för nu :) Skriver mer i eftermiddag när vi varit hos barnmorskan.



Läskig, va??




Ops, sa visst fel.. Det var redan kl 13 vi skulle vara hos barnmorskan.
Nu ska jag traska hem till mamma som ringde och var jätte ledsen för att hon har ont i ryggen. Stackars :'(


Angelica

Hallå igen! :o) Visst kan du få min bloggadress! Har dock lösen och användarnamn på den pga att jag råkat ut för lite otäckt på en annan blogg jag hade. Men jag såg att du granskar dina kommentarer först så du behöver ju kanske inte publicera denna om jag skriver mina blogguppgifter här? :o) Adressen är babylundsten.blogg.se.. Användarnamn: Lundsten och lösen: lillacilla Lämna gärna ett spår om du kikar in! :o) Kul att få kontakt med andra småbarnsmammor! Kram på dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: