2010-05-11
 11:39:07

Say it right

Fint väder är det idag :) Jag har nyss ätit lite glass, hehe. Har ingen aning om vad som händer idag faktiskt. Är rätt trött i kroppen och inatt sov jag inte bra alls. Hade förvärkar som gjorde ganska ont, nästan så jag funderade på om det var dags men jag tänkte "det gör nog ondare än såhär när det väl är dags". Men lite kul är det ju, eller hur man ska uttrycka sig, för man vet att kroppen förbereder sig :) Jag har ju förvärkar flera gånger om dagen..
Jag känner mig verkligen otymplig och klumpig nu. Har svårt att både ligga och sitta skönt. Magen är såååå himla stor nu så den är mest bara i vägen men jag är lika lycklig för det. Kommer bli jätte tomt utan den sen!

Men huvudsaken är att hon snart är här hos oss :) Och jag längtar ihjäl mig!! Jag funderar fortfarande mycket på smärtan man kommer få utstå, jag vet att det inte är någon större idé att älta i det egentligen för man vet ju inte hur det kommer att kännas. Men det är svårt att slå bort tankarna på att det förmodligen kommer göra så ont så man tror man ska dö. Lika bra att ställa in sig på att det kommer göra så pass ont så man knappt står ut. Men det ska bli spännande samtidigt, man har ju aldrig upplevt detta förr och det är ju faktiskt det största som kan hända i ens liv :) Man får försöka tänka positivt också. Jag hoppas att det går någorlunda snabbt och inte drar ut på tiden i flera timmar. Men det är också någonting man ska försöka att inte spekulera i för det vet man inte heller.. Lika bra att ta det när det kommer även om det är svårt. Men självklart funderar man ju, inte mer än normalt..

Hon ligger just i skrivande stund och hickar för fullt i magen :) Händer minst 1 gång per dag att hon gör det men så blir det när hon tränar på att andas in och ut och får in fostervatten i lungorna. Tänk vad häftigt egentligen, hon ligger och andas in vatten där inne som värsta firren. Men när hon kommer ut kan hon (förhoppningsvis) andas luft minst lika bra! Tycker det är häftigt att det kan vara så. Och när hon ligger där inne och sprattlar med sina fossingar, armar och trycker upp stjärten så det blir världens knöl på magen :D Tänk när hon kommit ut och ligger och sprattlar så man kan se henne samtidigt. ÅH, jag läääängtar!! Vill pussa på henne och lukta på henne NU!! Älskar bebis doft, luktar sååå gott. Och sen gosa med dom där små händerna och fossingarna ♥

Jaja, man får trösta sig med att det inte är långt kvar alls nu! Hon kan ju faktiskt komma när som helst. :D
Nåja, hoppas ni får en fin dag idag!


Fia

Ja, nu kan din princessa kom när hon helst.. =)



PUBLICERAT: 2010-05-11, 12:20:55 | URL: http://vantanpaskrutten.blogg.se/
Angelica

Hallå där! :o) Hittade din blogg på blogg.se (jag bloggar där jag med) och började läsa lite.. Såg sen att du bor i Sandviken, det gör jag med! :D Har dessutom nyss fått en liten flicka jag med, född den 3:e mars. :o) Spännande att det är dags för dig snart! Hoppas att allt går bra, snart blir det massa mys! Kram / Angelica


Angelica

Angelica - Vad trevligt att du hittade hit :) Och vad mysigt att du nyligen fått en liten tös, samma som jag väntar :D Du får gärna länka din blogg om du vill så kan jag kika lite.



Kram!



PUBLICERAT: 2010-05-12, 07:33:11 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: