2010-05-18
 13:18:11

"Tankarna far runt omkring"

Hej på er! Lika fint väder idag med :) Höll på att smälla av när jag gick ut efter 11 tiden, tog på mig ett linne och en lite tjockare tröja över eftersom jag inte visste exakt hur varmt det var. Och fy fasiken, hade räckt gott och väl med bara ett linne. Sitter just nu på mammas uteplats (som alla andra dagar) och pustar som en valross i värmen. Tur att det finns parasoll och skugga här men det är ju bra varmt i alla fall. Och så klagar man idag igen. ;) Har hört att det ska bli rekord sommar och jag är ju en sån som inte klarar av alltför varmt. Att ligga på stranden och steka i 30 graders värme är absolut ingenting för mig. Men i sommar blir det ingen strand så det behöver jag inte fundera på. Hehe! Om Kim åker och fiskar på ett badvänligt ställe någonstans så kanske man följer med för att få doppa sig åtminstone. Kommer bli sjukt jobbigt att sätta igång med träningen i sommar om det nu blir så varmt så man håller på att avlida.

Jaja, det visar sig :) Blir mycket hemma träning också så. Vad ska ni göra i sommar? Jag hade velat åkt till Göteborg och gå på Liseberg igen men det blir ju tyvärr lite svårt. Nästa år, kanske :) Får se, någonting lär man väl ska hitta på. Furuvik blir det i alla fall, vi har ju Neo som anledning att göra saker. Han behöver ju också underhållas och få göra saker så det ska bli jätte kul. Jag vill även åka till te.x Kålmården(?) eller något liknande. Får se vad vi hittar på för skoj. En sak till som blir roligt att få barn själv är att när hon är lite större så kan man gå på cirkus och åka iväg och göra massa roliga saker som man själv älskade när man var liten :) Det längtar jag till!!

Kan ingen komma hit med en glass åt mig? :) Det vore snällt. Gärna en mjukglass med kolasås toppning. Heheh! En sån åt jag igår, fy vad gott det är när det är såhär varmt. Jag tror jag ska härma Linda och åka iväg och köpa jordgubbar i eftermiddag :) Det lät så gött. Kanske göra choklad doppade gubbar och mysa med älskling?? ;) Lite romantiskt sådär..
Vi har ju inte så mycket mer ensamtid tillsammans så nu vill jag verkligen passa på. Jag har så sjukt dålig fantasi så om ni har ork och lust så släng gärna in en kommentar med förslag på hur man kan spendera lite tid tillsammans, bara han och jag :) Förutom bio och kolla på film. Det vore toppen, behöver verkligen lite hjälp på traven för min fantasi är som sagt SJUKT kass. Likaså hans, frågar man vad man kan göra så vet han ungefär lika mycket som jag. Hehe!

Ska hem och städa lite senare också, behövs verkligen. Jag vaknade även kl 4 imorse och fick torka upp stora högar av spyor efter Sotis :/ Han verkade inte må nå bra heller för han låg inne i garderoben och sov vilket han aldrig gör. Han har sin sovplats i sovrummet bredvid oss som han jämt sover på. Så jag vet inte om han lyckats stoppa i sig något dåligt, förmodligen.. Han kommer ju in med både det ena och det andra i munnen. Nä, dags att köpa avmaskningsmedel också. Sen blir det vaccination på båda katterna .. Vill inte att något ska hända mina sockertoppar!

Nu ska jag göra annat - typ fortsätta att sitta och fläska i värmen ;) Ha en underbar dag!
Ps. Ni kan väl vara lite roliga att lämna kommentar? Har ju faktiskt över 100 läsare så någon enstaka skadar ju inte. ♥


Becca

Du pratar om att du vill göra så mycket i sommar och bada och så.... det kan du bara glömma....efter förlossningen kommer du blöda ett bra tag (räkna me minst 1-3 månader) och du får varken använda binda eller tampong, du får varken bada i badkar eller i sjön pga infektionsrisken. Du lär ha ont ett tag också. Förmodligen lär du bara vilja va inne mestadels av sommaren och mysa me dottern.


Angelica

Okej, då får jag väl hoppa över att bada :) Men självklart kommer jag inte sitta inne hela sommaren, jag kommer vara ute ofta och jag känner många som fött barn som inte har bänkat sig inomhus bara för det :) Vi får väl se hur allt slutar, alla är vi olika och jag kanske inte har ont alls. :) Det visar sig! :)



PUBLICERAT: 2010-05-18, 17:50:02 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
Angelica

Binda får du visst ha! Det får du redan på sjukhuset. Och behöver inte få ont heller, jag var ute och gungade med min äldsta dotter dagen efter att min yngsta dotter föddes, utan problem! Bada hela kroppen kanske inte är att rekommendera, men man kan fortfarande vada i vattnet upp till knäna tex. Sitta inne hela sommaren bara för att man fött barn är ju inget man måste göra, man slutar ju inte leva heller, snarare så att livet börjar! :)



Om du och Kim vill mysa tillsammans så kan jag rekommendera massage. Köp nån massageolja, eller vanlig babyolja funkar ju det med och kommer till användning sen också, och massera varann. Som gravid får man ju ganska ont i rygg tex. Ni kan laga god mat tillsammans, eller äta på restaurang. Nu när det är så fint väder ute så ha picknick! :)



PUBLICERAT: 2010-05-18, 18:10:35 | URL: http://glorificus.blogg.se/
Terran

klart du inte ska sitta inne i sommar angelica, vet många som vart ute dagarna efter och lekt med sina andra barn och inte ha speciellt ont alls, är ju som sagt beroende på person :)

Men jag skulle precis som dig sitta och små planera vad man vill göra i sommar, men sen om det blir så är väl inte säkert, bara mysigt och tänka! :)



Håller med ovanstående om myset, en picknick i det vackra vädret vore ju toppen mysigt :)



Hade bra och Lycka till med allt :)



PUBLICERAT: 2010-05-18, 22:11:40 | URL: http://tettebus.blogspot.com
Linda

Tycker att det är skitbra att du planerar och ser fram emot sommaren.. Det gör även jag!!! Även om man inte kan göra allt, så kan man göra det mesta men kanske inte när man vill! :) Och det där med blödningen är väl ändå individuellt.. alla behöver inte blöda 3 månader, och man vänjer sig väl även med detta, vi tjejer har ju mens ändå. Bra att du ser positivt på saker och ting och inte förväntar dig det sämsta, hur kul är det lixom! En sak vet vi, att vårat liv kommer förändras, till det positiva, en massa mys och tid till våra blivande barn :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: