2010-09-06
 22:03:59

Full rulle hela dagen

Hej och hå! Idag har jag haft fullt upp sedan man klev upp imorse tills.. ja, nyss ungefär :)
Började dagen med att städa, var massor att göra! Hann inte torka golven så får ta det en annan dag i veckan.
Efter städningen så var det hög tid att tvätta. Lite krångligt att springa ner i tvättstugan när man har en bebis. Marina ringde runt 13 tiden och ville att jag skulle följa med ut och äta innan hon skulle jobba. Passade ju bra då jag inte ens hunnit fått i mig frukost. Vi gick iväg till stan och fick lite mat i magen. Novalie bajsade rejält, vibrerade i hela benet på mig och det slutade med att hela hon luktade bajs. KUL, dom har ju inget skötbord där vi åt så jag tänkte att jag fick skynda mig hem. Och skynda gjorde jag allt! För när jag lyfte på lillgumman så har hon bajsat överallt förutom i blöjan. Och dessutom på mig.. Nice, fin doft folk lär känna när jag gick förbi dom, tänkte jag :P Hem och kastade av henne kläderna och tvättade av henne. Hon hade skit ända upp under armarna och över hela låren.. Tröttnade på Liberos blöjer efter att detta hänt ett X antal gånger så nu kör vi pampers nr 3 ett tag. Var nog så att Liberos nummer 2 börjar bli lite för småa för våran stora tjej så vi får se hur det blir nu :)

Väl hemma så tog det inte lång tid innan Kim kom hem, passade riktigt bra så jag kunde gå ner i tvätten som vanligt och få undan det så fort som möjligt. Vi hade 4 ikea säckar proppade med tvätt och självklart hade en maskin gått sönder. :/ Torktumlaren suger ju här, torkar bara 35 minuter åt gången så det hinner aldrig bli torrt. Och duktiga jag hade ju glömt att trycka igång den så där låg dyngsur tvätt som vi nu skulle hitta plats i lägenheten åt :P Mamma var sååå snäll och tog med sig det hem, hon har tvättpelare hemma, så hon skulle tvätta det som var viktigast som vart kvar och torktumla det blöta.. TACK, kära mamma :)

Vi åkte och handlade medans mamma och pappa satt barnvakt åt Novalie. Det går snabbare om vi får handla själv :) Veckohandlade för det vi ska äta nu i veckan (vi har börjat gjort matlista så det verkligen blir mat) och det kommer bli så mycket bättre med ekonomin om vi veckohandlar istället för storhandlar då vi köper för mycket av vissa saker och onödiga grejer. In på Dollar Store en sväng, hittade massa fint där som vanligt :) Sjukt snygg lykta som stod på ett stativ för endast 100 kr!! Men det köpte vi inte, tänkte att det inte finns någon bra plats i nya lägenheten att ha den på. Det är ju till för att den ska stå ute och det passar liksom inte..

Var hemma igen strax före 19.00 och då satt jag igång och bakade! Haha :) Fyller ju år imorgon (har säkert nämnt det) så det vart sockerkaka, kladdkaka med vanlijsocker ovanpå och lite smält choklad och chokladmuffins. Imorgon f.m blir det tårtbakning (har jag säkert också skrivit) och sen kommer de närmaste och firar mig runt 16 tiden och strax efteråt. Får ta en fika med mina vänner sen också men finns inte så mycket plats här hemma just nu så vi får ta det en annan dag ;) Vet att ni är bra sugen på att komma när det är så mycket götta här hemma. Haha! Stinker choklad i hela lägenheten..

Novalie har inte varit på sitt allra bästa humör idag men hon måste ju få ha sånna dagar hon med :)
Längtar tills vi köper babygymmet så hon kan ligga och titta lite :) Nu kanske den där snurrmaskinen som sitter på spjälsängen är lite roligare också. Men hon får sova i vår säng tills vi har flyttat och sen provar vi i nya lägenheten hur det går att lägga henne där i .. Jag kommer inte kunna sova när jag är van att ha henne bredvid oss varje natt, måste skaffa en sån där babyvakt så man hör om hon börjar skrika :P

Den 24e får vi nycklarna till lägenheten också, weeho! Då har vi 1 vecka på oss att städa ur denna, kommer dock att göra det snabbare :) Men man känner ingen stress i alla fall.. Jag ska måla om i köket också så träpanelen blir fräschare. Den såg ut att vara så sliten nu... Ja, många projekt har man på gång!! :)

Nä, hörrni.. Nu ska jag hoppa in o ta en dusch och sen blir det en tidig kväll :)
Sov gott!!


sandra

vilken tid börjar utförsäljningen på stan där vid leklust?

helt missat att det ens var något :)


Angelica

Den började klockan 10.00 men var ingenting att se! Köpte dock en sån här vind jacka, skit snygg för 299:- men sen var det ingenting mer o se :S



PUBLICERAT: 2010-09-09, 16:06:58 | URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
Sofie (Ung blivande mamma)

Hur står allt till?



PUBLICERAT: 2010-09-11, 19:41:12 | URL: http://sufsie.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: